Trwa ładowanie...

Test: Moto Guzzi V7 Stone – prosto, czarno i klasycznie

Moto Guzzi to najbardziej klasyczny włoski producent motocykli, a V7 to jego najbardziej oldschoolowy model. Szczególnie w podstawowej wersji Stone i z czarnym lakierem. To motocykl w czystej postaci.

Moto Guzzi V7 Stone Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
d1u6y09
d1u6y09

Gdy mówi się o klasycznych i uniwersalnych ubraniach, najczęściej pojawia się kolor czarny. Czarna skórzana kurtka, czarna sukienka mini itd. Zasada ta pasuje też do motocykli. Wiele maszyn, szczególnie tych w starym stylu, bardzo dobrze prezentuje się w kolorze czarnym. Niczego w ten sposób nie udają, nie narzucają swojej obecności, a przy tym wyglądają elegancko.

Muszę przyznać, że podoba mi się malowanie, które Moto Guzzi przygotowało dla swoich modeli na 100. rocznicę powstania marki. V7 Stone ze srebrnym bakiem, brązowym siedziskiem i zielonymi elementami wygląda świetnie. Ale całkowicie czarny motocykl prezentuje się ponadczasowo. Bez wątpienia to jedna z lepszych opcji. A piszę o kolorze nie bez powodu. Bo czarny pasuje do charakteru Moto Guzzi V7, które produkowane jest od 1967 r. i nawet dziś swoim wyglądem przypomina maszyny sprzed lat.

Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina

Klasyka na dwóch kołach

Moto Guzzi to marka, która aktualnie (do czasu rozpoczęcia sprzedaży V100 Mandello) oferuje motocykle o wyglądzie retro, a szczególnym tego przykładem jest V7. Wzorowany jest on na maszynie sprzed 50 lat i trzeba przyznać, że włoscy styliści stanęli na wysokości zadania. Osoby, które szukają nowego motocykla, który zarazem wygląda jak klasyk, na pewno się nie zawiodą.

d1u6y09

Okrągłe przednie światło z elementem w kształcie znajdującego się w logo marki orła to najlepsze podsumowanie tego motocykla. Moto Guzzi V7 łączy klasykę z nowoczesnością. Choć tej drugiej nie uświadczymy szczególnie dużo. Nawet okrągły monochromatyczny wyświetlacz jest bardzo prosty i nie pokazuje np. poziomu paliwa. Za to umieszczony również tam kształt orła miga, przypominając o zmianie biegu, gdy zbliżamy się do limitera.

Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina

Silnik urósł i to czuć

Najbardziej charakterystyczną cechą motocykli Moto Guzzi są ich widlaste silniki z cylindrami wystającymi na boki. W przypadku modelu V7 Stone na 2021 r. zastosowano nową, większą wersję tej jednostki napędowej. Dwucylindrowa konstrukcja ma 850 cm3 i zauważalnie wyższą moc maksymalną niż wcześniej – 65 KM przy 6800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy też jest bardzo solidny i wynosi 73 Nm przy 5000 obr./min., a 80 proc. z tego dostępne jest już przy 3000 obr./min.

I to czuć. Z jednej strony ten duży moment obrotowy pcha motocykl do przodu dużo sprawniej, niż można by się spodziewać po takiej mocy. Z drugiej - silnik chętnie wkręca się na obroty. Jak widać, wprowadzenie normy Euro 5 wcale nie musi oznaczać nic złego. Choć może to ono spowodowało, że dźwięk dobiegający ze znajdujących się po obu stronach rur wydechowych jest raczej cichy i kulturalny. Docenią go pragnący spokoju, ale do takiej maszyny pasowałoby też trochę więcej pazura w kwestii dźwiękowej.

MosaicGallery

Źródła: WP

Jednak bez wątpienia obok wyglądu to silnik jest najmocniejszą stroną Moto Guzzi V7. Nie tylko nadaje mu charakteru i inności związanej z tą włoską marką, ale też jest to bardzo dopracowana i sprawna jednostka napędowa.

d1u6y09

Włoskie pochodzenie

O włoskich motocyklach krążą dwa stereotypy, które cały czas znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Pierwszy z nich to piękna stylistyka. I jeśli chodzi o Moto Guzzi V7, to się zgadza. Drugi to jakość odstająca od tego, co oferują np. japońscy producenci. I - niestety - tutaj też "Siódemka" jest jak najbardziej włoska. Precyzja pracy skrzyni biegów odbiega od dopracowanej mechaniki silnika. W testowanym egzemplarzu niezbyt dokładnie działał też włącznik kierunkowskazu, więc w fabryce przydałaby się lepsza kontrola jakości.

Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina

Wygodna bulwarówka

Moc i moment obrotowy silnika, a co za tym idzie również przyspieszenie, nie pozostawia wiele do życzenia. Moto Guzzi V7 sprawnie nabiera prędkości, w czym pomaga wzmocniony wał Cardana i szersza niż wcześniej tylna opona. Jednak nie zmienia to charakteru tego motocykla. Zawieszenie jest bardzo miękkie i komfortowe. Nie zostało stworzone z myślą o sportowej jeździe, ale o tym, żeby jak najwygodniej przemieszczać się miejskimi ulicami czy wiejskimi drogami, które nie zawsze są najlepszej jakości.

d1u6y09

O charakterze motocykla świadczy też układ hamulcowy. Pojedyncza tarcza z przodu nie zapewni ostrości hamowania znanej z motocykli sportowych czy nawet mocniejszych nakedów. Tu wszystko mówi o tym, że Moto Guzzi V7 nie jest sportowcem.

MosaicGallery

Źródła: WP

Klasyczna podstawa

Moto Guzzi V7 Stone to najtańszy i bazowy model w ofercie włoskiej marki. Przy cenie 42 900 zł nie oferuje on zaskakujących rozwiązań z zakresu najnowszej technologii, ale też nie o to w nim chodzi. To opcja, aby kupując nowy motocykl, dostać kawał historii, klasyczny wygląd i ten dopracowany do perfekcji widlasty silnik.

Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Moto Guzzi V7 Stone WP
Moto Guzzi V7 Stone Źródło: WP, fot: Szymon Jasina
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj