Debiutuje nowe Moto Guzzi V7. Popularny model ma teraz większy silnik

Moto Guzzi V7 to popularny i nawiązujący do historii model włoskiej marki. Właśnie doczekał się nowej odsłony, która przede wszystkim ma większy i mocniejszy silnik. Model V7 otrzymał też kilka nowości technologicznych.

Moto Guzzi V7Moto Guzzi V7
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Szymon Jasina

Moto Guzzi V7 po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1971 r., a po latach, w 2007 r., powrócił i do dziś jest jednym z najważniejszych modeli włoskiej marki. Nie powinno więc dziwić, że gdy postanowiono go odświeżyć i wzmocnić, pozostawiono stylistykę niemal bez zmian. W końcu jest to model w starym stylu.

Najważniejszą nowością w debiutującym Moto Guzzi V7 jest silnik. Tradycyjnie jest to widlasta 2-cylindrowa jednostka, która nadaje włoskim motocyklom charakterystycznego wyglądu. W nowej wersji modelu V7 jest ona większa niż do tej pory. Jest to silnik powstały na bazie tego, który pracuje w V85 TT i jest bardzo do niego zbliżony. Jego pojemność to 850 cm3 (w porównaniu z 744 cm3 do tej pory). Znacząco wzrosła też maksymalna moc, która teraz wynosi 65 KM przy 6800 obr./min., a maksymalny moment obrotowy zwiększył się do 73 Nm przy 5000 obr./min., przy czym 80 proc. tej wartości dostępne jest już przy 3000 obr./min.

Moto Guzzi V7
Moto Guzzi V7 © Materiały prasowe | Moto Guzzi

Oprócz mocniejszego silnika zastosowano też większy wał Cardana, nieco inaczej wyprofilowany wydech i szersze tylne koło (opona 150/70). Do tego zamontowano przystosowane do tych zmian tylne zawieszenie. Stylistycznie nowe Moto Guzzi V7 różni się tylko nieznacznie – głównie tylnym błotnikiem z wyżej umieszczonym i większym światłem. Do tego całe oświetlenie jest LED-owe, a przednie światło do jazdy dziennej ma kształt orła, który znajduje się w logo włoskiej marki. Nowe są też zegary, jednak i w tym przypadku zachowano klasyczny okrągły kształt.

Nowe Moto Guzzi V7 ma być wygodniejsze dzięki nowemu siedzisku oraz zmodyfikowanym podnóżkom. Jednak zadbano przy tym, aby wrażenia z jazdy pozostały takie jak dotychczas – w końcu jeśli coś cieszy się popularnością, to nie należy tego zmieniać. Standardowo nowe V7 wyposażone jest kontrolę trakcji o kilku poziomach czułości i z możliwością całkowitego jej wyłączenia.

Moto Guzzi V7
Moto Guzzi V7 © Materiały prasowe | Moto Guzzi

Moto Guzzi V7 dostępne było do tej pory w wielu wersjach i można się spodziewać, że tak też będzie z nowym modelem. Na początek oferowana będzie podstawowa odmiana V7 Stone oraz wersja V7 Special o jeszcze bardziej klasycznym wyglądzie ze szprychowymi felgami i chromowanym wydechem. Moto Guzzi V7 będzie też dostępne w zdławionej wersji dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Moto Guzzi V7
Moto Guzzi V7 © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Moto Guzzi V7
Moto Guzzi V7 © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Moto Guzzi V7
Moto Guzzi V7 © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025