Moto Guzzi V9 – cena, informacje, dane techniczne
Włoska marka Moto Guzzi specjalizuje się w klasycznie wyglądających motocyklach. Prezentują się jak modele sprzed lat, a przy tym dostępne są w kilku różniących się od siebie wersjach. Tak też jest w przypadku Moto Guzzi V9.
Moto Guzzi V9 to motocykl blisko spokrewniony z modelem V7 III. Ma on tę samą ramę, ale zamontowano w niej większy silnik. Obie maszyny prezentują się inaczej – nie tylko za sprawą różnych baków, ale też niemal całej stylistyki. V9 wygląda bardziej dojrzale i zarazem sportowo. Pociągły zbiornik paliwa i krótszy wydech nadają mu jego własny charakter.
Silnik Moto Guzzi V9 to - tradycyjnie dla włoskiej marki - 2-cylindrowa widlasta jednostka z cylindrami wystającymi na boki. W przypadku tego konkretnie motocykla ma ona pojemność 853 cm3, z której generuje maksymalną moc 55 KM przy 6250 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 62 Nm przy 3000 obr./min. Co oznacza, że jest tylko nieco mocniejsza niż w modelu V7 III.
W zależności od wersji długość Moto Guzzi V9 waha się od 2185 do 2240 mm. Różna jest też wysokość siedziska – 800 mm (odmiany Roamer i Bobber) lub 785 (Bobber Sport). Niezależnie od wersji bez płynów Moto Guzzi V9 waży 194 kg, a jego bak jest zdecydowanie mniejszy niż w modelu V7 III i mieści 15 l benzyny. Na układ hamulcowy składa się pojedyncza tarcz 320 mm z czterotłoczkowym zaciskiem Brembo z przodu oraz tarcza 260 mm z dwutłoczkowym zaciskiem z tyłu.
Moto Guzzi V9 dostępne jest w trzech wersjach. Dwie podstawowe, wycenione na 43 900 zł, to Roamer i Bobber. Ten pierwszy wyróżnia się chromowanym wydechem i elementami tylnego zawieszenia, szybką oraz nieco innym 2-osobowym siedziskiem. Natomiast drugi, jak sama nazwa wskazuje, ma krótszy tylny błotnik, ale też balonowe opony. Podobnie prezentuje się kosztujący 46 900 zł Moto Guzzi V9 Bobber Sport. Jednak ma on lepsze tylne zawieszenie i jest jednoosobowy. Wyposażony jest też w małą owiewkę przed zegarem.