LiveWire S2 Mulholland - bardziej jak cruiser

Należąca do Harleya-Davidsona marka LiveWire wprowadza do oferty drugi model oparty na platformie S2. Nadal amerykański elektryk jest raczej modelem do miasta, ale tym razem ma bardziej harleyowy charakter. Przynajmniej w teorii.

LiveWire S2 MulhollandLiveWire S2 Mulholland
Źródło zdjęć: © LiveWire
Szymon Jasina

Harley ma taką politykę modelową, że na paru platformach opiera całe swoje portfolio. Np. choć poszczególne Softaile różnią się wyglądem, charakterem, geometrią, właściwościami jezdnymi i wieloma innymi aspektami, to pod spodem jest to zawsze ta sama konstrukcja. Podobny pomysł amerykanie mają względem swojej marki produkującej elektryczne motocykle. S2 to nie tyle nazwa konkretnego modelu, a platformy. I tak po tym nazwanym S2 Del Mar przyszedł czas na S2 Mulholland.

Jednak już na starcie muszę być uczciwy - tak jak w przypadków spalinowych modeli Harleya-Davidsona różnice są spore, tak na pierwszy rzut oka oba modele S2 mogą wydawać się podobne. Wszystko dlatego, że tu baza to nie tylko rama i silnik, ale też bateria, a ta jest duża i stanowi sporą część motocykla. Jednak jeśli porówna się całą resztę, to widać, że różnice są spore i odczucia podczaj jazdy też powinny być inne.

LiveWire S2 Mulholland
LiveWire S2 Mulholland © LiveWire

Tak jak LiveWire S2 Del Mar to dość typowy naked (tyle że na prąd), tak już model Mulholland (nazwany na cześć słynnej ulicy ciągnącej się wzgórzami Los Angeles) ma mocno zmienioną geometrię, na taką bardziej pasującą do cruiserów. Przedni widelec jest dłuższy, co w połączeniu z wyższą kierownicą i obniżonym tyłem daje inną pozycję siedzącą. Styl uzupełniają podwieszone pod manetkami lusterka i krótki tył.

Choć napęd w obu modelach S2 jest taki sam, to zmiany w geometrii wpłynęły na osiągi. Mulholland jest nieco wolniejszy niż Dell Mar - 100 km/h osiąga w 3,3 s, zamiast 3,0 s, a prędkość maksymalna to 159 km/h zamiast 166 km/h. Za to nowy model mimo tego samego akumulatora o pojemności 10,5 kWh ma mieć zasięg 195 km w mieście w porównaniu do 182 km w pierwszej odsłonie S2. Oczywiście na trasie dystans ten jest zdecydowanie mniejszy, co pokazuje, że nadal jest to jednoślad do miasta, a nie dalekich podróży.

LiveWire S2 Mulholland
LiveWire S2 Mulholland © LiveWire

LiveWire S2 Mulholland kosztuje w USA 15 999 dol. czyli o 500 dol. więcej niż Del Mar. Jest to więc niewielka różnica i wybór będzie zależał od preferowanego stylu i charakterystyki motocykla. Mulholland oferowany jest w trzech wersjach kolorystycznych - dwóch czarnych (z wiśniowym lub czarnym siedziskiem) oraz białej (przedni błotnik i tył) z szarym siedzeniem.

LiveWire S2 Mulholland
LiveWire S2 Mulholland © LiveWire
LiveWire S2 Mulholland
LiveWire S2 Mulholland © LiveWire
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła