KTM RC 8C powrócił. Tym razem wyprzedał się w 2:38 min

Pamiętacie jak nieco ponad rok temu KTM w rekordowym czasie wyprzedał torowe RC 8C? Tym razem motocykli było dwa razy więcej, a sprzedaż i tak trwała jeszcze krócej. Klienci chyba coś chcą powiedzieć Austriakom.

KTM RC 8CKTM RC 8C
Źródło zdjęć: © KTM
Szymon Jasina

KTM, choć startuje w Moto GP i ma potwornie mocne nakedy, to cały czas nie chce stworzyć drogowych motocykli sportowych. W tej kategorii w ofercie ma tylko niezbyt mocne RC 125 i RC 390. Mocniejsze wydania Duke’a nie doczekały się kuzynów z owiewkami. Jednak w 2021 r. KTM zdecydowało się wprowadzić do oferty torowy model RC 8C.

Klienci z miejsca się na niego rzucili. Zaplanowane 100 egzemplarzy wyprzedało się w 4 minuty i 32 sekundy. Po takim sukcesie postanowiono po nieco ponad roku "rzucić" kolejną partię tych maszyn. Tym razem "aż" 200. I fani marki znowu nie zawiedli. Choć motocykli było dwa razy więcej, to teraz wszystkie znalazły nowych właścicieli w 2 minuty i 38 sekund. Oczywiście chętnych było dużo więcej, więc KTM utworzył listę rezerwową – jeśli ktoś zrezygnuje z zakupu, to kolejna osoba będzie mogła liczyć na swój egzemplarz.

KTM RC 8C
KTM RC 8C © KTM

Warto pamiętać, że mowa o motocyklu, którym nie można wyjechać na publiczne drogi, i który kosztuje zawrotne 191 500 zł. Skoro nawet na taki model klienci się po prostu rzucają, to łatwo sobie wyobrazić, jakim hitem byłby model sportowy klasy średniej z homologacją drogową czy topowy supersport. Może KTM wreszcie się złamie?

KTM RC 8C napędzany jest dwucylindrowym silnikiem o pojemności 889 cm3 znanym z modelu 890 Duke. Jednak tutaj został on inaczej zestrojony i uzupełniony wyścigowym wydechem Akrapoviča. W efekcie jego maksymalna moc to 135 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 98 Nm. Silnik kręci się do 12 000 obr./min. Jest to maszyny torowa, więc nie ma świateł czy lusterek, za to dostała rozbudowany pakiet aerodynamiczny i slicki Pirelli Diablo Superbike.

KTM RC 8C
KTM RC 8C © KTM
KTM RC 8C
KTM RC 8C © KTM

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury