KTM 690 Enduro R i KTM 690 SMC R na 2021 pokazane. Zmiany są kosmetyczne
KTM pokazał odświeżone wersje bliźniaczych konstrukcji 690 Enduro R i 690 SMC R. Oprócz przystosowania ich do normy Euro 5 i zaserwowania nowej kolorystyki nowości nie ma za wiele. Jednak KTM stara się stale wprowadzać jakieś ulepszenia.
Silnik motocykli KTM 690 Enduro R i 690 SMC R pozostał praktycznie bez zmian. Jednocylindrowa jednostka o pojemności 693 cm3 nadal generuje maksymalną moc 75 KM i maksymalny moment obrotowy 73,5 Nm. Normę Euro 5 udało się spełnić dzięki nowemu katalizatorowi. Co ważne – oba modele mogą mieć moc zdławioną tak, aby spełnić wymagania dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Bardziej offroadowo nastawiony KTM 690 Enduro R otrzymał zawieszenie WP Xplor zaczerpnięte z bardziej wyczynowych maszyn austriackiego producenta. Kilka zmian objęło elektronikę tego motocykla – m.in. kontrolę trakcji, ale też ABS. Jest to system typu cornering, czyli uwzględniający pochylenie motocykla w zakręcie. Do tego w trybie "street" ABS działa na obu kołach, natomiast przy ustawieniu "offroad" jest on wyłączany z tyłu, aby umożliwić uślizg na luźnej nawierzchni. Dzięki nowej opcji można łatwo wyłączyć ABS, a przy tym sam system został dopracowany tak, aby lepiej dawkować siłę hamowania.
KTM 690 SMC R też otrzymał dopracowany cornering ABS i ulepszone hamulce Brembo. W tym modelu przeznaczonym głównie do jazdy po asfalcie i torach wyścigowych elektronika została ustawiona właśnie pod kątem takiej nawierzchni i ABS otrzymał też tryb "supermoto". Nieco dopracowano też zawieszenie WP Apex.
W obu przypadkach kosmetyczne zmiany dotknęły też wyglądu i ergonomii motocykli KTM-a, a całość uzupełniają nowe barwy, po których będzie można rozpoznać, że ma się do czynienia z motocyklem na rok 2021.