Japońskie media spodziewają się powrotu Hondy Hawk. Ma mieć silnik z modelu Africa Twin
Rozbudowa ofert modelowych w wielu markach trwa w najlepsze. Nie inaczej jest w Hondzie, co wywołało spekulacje, że do oferty powróci model Hawk. Miałby to być naked z dwucylindrowym silnikiem znanym z Afriki Twin.
Jeśli plotki opublikowane przez japońskie media są prawdziwe, to wygląda na to, że Honda chce maksymalnie wykorzystać dwucylindrowy rzędowy silnik, który znany jest z modelu CRF1100L Africa Twin. W ostatnim czasie trafił on do takich nowych maszyn jak CMX1100 Rebel i turystyczny NT1100. Teraz miałby znaleźć się też w nakedzie, który przywróciłby do życia nazwę Hawk. Wszystko wskazuje, że jest to oczekiwany już retro następca modelu CB1100.
Tak nazywało się kilka nakedów w historii Hondy. Np. w USA taki przydomek miał model CB400T z lat 70., a nieco ponad 10 lat później Honda NT650 znana była też jako Hawk GT. Pierwszy z tych motocykli faktycznie napędzany był dwucylindrowym rzędowcem, ale dużo mniejszym niż ten współczesny. Wiele zatem wskazuje, że bardziej chodzi tu o chwytliwą nazwę (hawk to po angielsku jastrząb) niż faktyczne nawiązanie do tych konkretnych historycznych modeli.
Tym oczywiście byłby rodzaj motocykla, bo miałby to być naked, który różniłby się osiągami od mocniejszego CB1000R, ale byłby blisko CB650R. Dlatego potencjalna Honda Hawk musiałaby znacząco różnić się charakterem, aby mieć sens. I tu na znaczeniu zyskują starsze doniesienia o tym, Honda szykuje następcę CB1100 z napędem Afriki Twin.
Silnik, który miałby napędzać ten motocykl, to dobrze znana dwucylindrowa, rzędowa konstrukcja o pojemności 1084 cm3, której maksymalna moc to 102 KM przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 105 Nm przy 6250 obr./min. Należy zakładać, że w nakedzie byłby wykorzystany pełen potencjał tej jednostki napędowej, która w Rebelu jest nieco słabsza. Zastosowanie tego silnika wiązałoby się też z opcjonalną dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.
Japońskie "Young Machine" spekuluje, że premiera nowej Hondy Hawk mogłaby mieć miejsce już w marcu podczas targów motocyklowych w Osace lub na Tokyo Motorcycle Show, które będzie mieć miejsce kilka dni później.