Honda szykuje retromotocykl z silnikiem 1100 z modelu Africa Twin
Z jednej strony mamy modę na motocykle retro, a z drugiej Honda szuka nowych sposobów na wykorzystanie dwucylindrowego silnika z kultowego modelu Africa Twin. Najnowsze szkice patentowe japońskiej marki zdradzają, że te dwie rzeczy mogą niedługo zostać połączone.
Honda CRF1100L Africa Twin to słynny model adventure, którego silnik ostatni trafił do cruisera CMX1100 Rebel oraz turystycznego NT1100. Teraz w internecie pojawił się szkic patentowy pokazujący kolejny klasycznie wyglądający motocykl przypominający konstrukcją dużego Rebela, który może być nową generacją modelu CB1100.
Ostatnia generacja Hondy CB1100 napędzana była czterocylindrowym silnikiem, który jednak nie spełniał normy Euro 5 i został wycofany z Europy (a ostatnio też z innych rynków). Wygląda na to, że japońska marka już szykuje następcę i to z silnikiem o pojemności 1084 cm3 z modelu Africa Twin.
Rama widoczna na szkicu patentowym wygląda jak zmodyfikowana konstrukcja Hondy Rebel 1100. Siedzenie zostanie umieszczone wyżej, co zmieni pozycję zajmowaną na motocyklu. Nowy model będzie więc nakedem, ale o klasycznym wyglądzie z płaską kanapą. Choć nazwa tego modelu nie została potwierdzona, to wszystko wskazuje na to, że będzie to następca modelu CB1100 (niektóre japońskie media sugerują nazwę GB1100).
Pewne jest, że będzie to maszyna w stylu klasycznych japońskich motocykli z lat 60. Z drugiej strony będzie to jak najbardziej współczesny motocykl. Najprawdopodobniej (wzorem wszystkich innych modeli napędzanych dużym dwucylindrowcem Hondy) będzie też dostępna wersja z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią DCT.