Debiutuje Honda NT1100, czyli siostra modelu Africa Twin na autostrady i kręte górskie drogi
Bardziej sportowy turystyk wraca do oferty Hondy. NT1100 ma być codziennym modelem, który sprawdzi się podczas dojazdów do pracy, w weekend zabierze na wycieczkę, ale pozwoli też na urlopową wyprawę. Inżynierowie wzięli co się da z modelu Africa Twin i umieścili w bardziej szosowym nadwoziu.
Honda CRF1100L Africa Twin to motocykl kultowy. Maszyna stworzona do wypraw przez bezdroża (czy to polne drogi w sąsiedztwie, czy dalekie wyprawy przez świat). Jednak nie każdy planuje częste opuszczanie asfaltu i to właśnie dla takich osób Honda przygotowała model NT1100. W skrócie jest to nieco sportowa Africa Twin.
Honda NT1100 opiera się o tę samą ramę, co uznany model adventure. Jeśli chodzi o podstawę konstrukcji to zmieniono kilka elementów – wydech znajduje się niżej zapewniając miejsce na opływowe kufry, a podnóżki kierowcy są nieco niżej i bardziej z tyłu. Jednak więcej jest podobieństw niż różnic.
Oba motocykle napędza też ten sam silnik. Honda NT1100 została wyposażona w dwucylindrową, rzędową konstrukcję o pojemności 1084 cm3. Jej maksymalna moc to 102 KM przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 104 Nm przy 6250 obr./min. Podobnie jak w przypadku modelu Africa Twin, tak też w NT1100 silnik może współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub dwusprzęgłowym automatem DCT.
Wygląd Hondy NT1100 został podporządkowany temu, aby motocykl ten był opływowy, co na pewno przyda się na autostradach, poprawiając komfort i zmniejszając zużycie paliwa. Szyba ma 5-stopniową regulację wysokości i kąta. W standardzie znalazły się zaprojektowane specjalnie dla tego modelu boczne kufry, ale też takie dodatki jak podgrzewane manetki czy tempomat. Na liście wyposażenia dodatkowego można znaleźć 50-litrowy kufer centralny z oparciem dla pasażera, 4,5-litrową torbę na bak, światła przeciwmgielne czy wygodniejsze siedzenie.
Oprócz aerodynamiki, podczas podróży, ale też codziennej jazdy, sprawdzić ma się zawieszenie. Z przodu znalazł się widelec Showa z lagami 43 mm, a z tyłu pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego. Przy obu kołach skok to 150 mm. W zakresie elektroniki są 3 standardowe (Urban, Rain, Tour) i 2 ustawiane przez użytkownika tryby jazdy. Do tego 3 stopnie kontroli momentu i wheelie.
Honda NT1100 w wersji standardowej waży 238 kg, a w przypadku skrzyni DCT masa wzrasta o 10 kg. Siedzenie kierowcy znajduje się na wysokości 820 mm, a niezły zasięg zapewnia zbiornik paliwa o pojemności 20,4 l.
Pokrewieństwo Hondy NT1100 z modelem Africa Twin widać też przy kierownicy, gdzie nad małym wyświetlaczem pokazującym między innymi prędkość znalazł się kolorowy ekran o przekątnej 5 cali, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Nowa turystyczna Honda NT1100 dostępna jest w trzech spokojnych odmianach kolorystycznych – białej, czarnej i matowej szarej. Cena tego modelu w Polsce to 62 900 zł.