Debiutuje Honda NT1100, czyli siostra modelu Africa Twin na autostrady i kręte górskie drogi

Bardziej sportowy turystyk wraca do oferty Hondy. NT1100 ma być codziennym modelem, który sprawdzi się podczas dojazdów do pracy, w weekend zabierze na wycieczkę, ale pozwoli też na urlopową wyprawę. Inżynierowie wzięli co się da z modelu Africa Twin i umieścili w bardziej szosowym nadwoziu.

Honda NT1100Honda NT1100
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Szymon Jasina

Honda CRF1100L Africa Twin to motocykl kultowy. Maszyna stworzona do wypraw przez bezdroża (czy to polne drogi w sąsiedztwie, czy dalekie wyprawy przez świat). Jednak nie każdy planuje częste opuszczanie asfaltu i to właśnie dla takich osób Honda przygotowała model NT1100. W skrócie jest to nieco sportowa Africa Twin.

Honda NT1100 opiera się o tę samą ramę, co uznany model adventure. Jeśli chodzi o podstawę konstrukcji to zmieniono kilka elementów – wydech znajduje się niżej zapewniając miejsce na opływowe kufry, a podnóżki kierowcy są nieco niżej i bardziej z tyłu. Jednak więcej jest podobieństw niż różnic.

Honda NT1100
Honda NT1100 © Materiały prasowe | Honda

Oba motocykle napędza też ten sam silnik. Honda NT1100 została wyposażona w dwucylindrową, rzędową konstrukcję o pojemności 1084 cm3. Jej maksymalna moc to 102 KM przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 104 Nm przy 6250 obr./min. Podobnie jak w przypadku modelu Africa Twin, tak też w NT1100 silnik może współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub dwusprzęgłowym automatem DCT.

Wygląd Hondy NT1100 został podporządkowany temu, aby motocykl ten był opływowy, co na pewno przyda się na autostradach, poprawiając komfort i zmniejszając zużycie paliwa. Szyba ma 5-stopniową regulację wysokości i kąta. W standardzie znalazły się zaprojektowane specjalnie dla tego modelu boczne kufry, ale też takie dodatki jak podgrzewane manetki czy tempomat. Na liście wyposażenia dodatkowego można znaleźć 50-litrowy kufer centralny z oparciem dla pasażera, 4,5-litrową torbę na bak, światła przeciwmgielne czy wygodniejsze siedzenie.

Honda NT1100
Honda NT1100 © Materiały prasowe | Honda

Oprócz aerodynamiki, podczas podróży, ale też codziennej jazdy, sprawdzić ma się zawieszenie. Z przodu znalazł się widelec Showa z lagami 43 mm, a z tyłu pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego. Przy obu kołach skok to 150 mm. W zakresie elektroniki są 3 standardowe (Urban, Rain, Tour) i 2 ustawiane przez użytkownika tryby jazdy. Do tego 3 stopnie kontroli momentu i wheelie.

Honda NT1100 w wersji standardowej waży 238 kg, a w przypadku skrzyni DCT masa wzrasta o 10 kg. Siedzenie kierowcy znajduje się na wysokości 820 mm, a niezły zasięg zapewnia zbiornik paliwa o pojemności 20,4 l.

Honda NT1100
Honda NT1100 © Materiały prasowe | Honda

Pokrewieństwo Hondy NT1100 z modelem Africa Twin widać też przy kierownicy, gdzie nad małym wyświetlaczem pokazującym między innymi prędkość znalazł się kolorowy ekran o przekątnej 5 cali, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Nowa turystyczna Honda NT1100 dostępna jest w trzech spokojnych odmianach kolorystycznych – białej, czarnej i matowej szarej. Cena tego modelu w Polsce to 62 900 zł.

Honda NT1100
Honda NT1100 © Materiały prasowe | Honda
Honda NT1100
Honda NT1100 © Materiały prasowe | Honda
Honda NT1100
Honda NT1100 © Materiały prasowe | Honda
Honda NT1100
Honda NT1100 © Materiały prasowe | Honda
Honda NT1100
Honda NT1100 © Materiały prasowe | Honda
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy