Honda Gold Wing na 2021 r. z nową skrzynią DCT i większym kufrem w wersji Tour
Ostatnim odświeżonym modelem Hondy, który został zaprezentowany na 2021 r., jest flagowy Gold Wing. Ten wielki turystyczny motocykl po zmianach jest jeszcze lepiej przystosowany do dalekich podróży.
Honda Gold Wing to od lat wyznacznik motocyklowego komfortu podróżowania. Ten ogromny motocykl napędzany jest 6-cylindrowym bokserem o mocy 126 KM osiąganej przy 5500 obr./min i momencie obrotowym 170 Nm przy 4500 obr./min. Jego pracą steruje elektroniczna przepustnica, dzięki czemu można wybrać jeden z czterech trybów jazdy – Tour, Sport, Econ lub Rain. W wersji z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (DCT) model ten wyposażony jest w rozrusznik zintegrowany z alternatorem, co umożliwiło zastosowanie systemu start-stop automatycznie wyłączającego silnik po zatrzymaniu i ponownie uruchamiającego go po odkręceniu manetki gazu.
Jedną z najważniejszych nowości na 2021 r. jest sama skrzynia DCT. To już trzecia generacji tego rozwiązania w Hondzie Gold Wing. Największą zmianą jest to, że teraz jest to przekładnia 7-biegowa (w miejsce 6-biegowej montowanej do tej pory). Może ona działać w trybie automatycznym lub manualnym. W tym drugim przypadku biegi zmienia się manetkami znajdującymi się z lewej strony kierownicy. Skrzynia DCT ma też tryb "pełzania", czyli jazdy do przodu z prędkością 1,8 km/h lub do tyłu z prędkością 1,2 km/h, co ułatwia parkingowe manewry. Dodatkowo dwusprzęgłowa skrzynia może automatycznie zmieniać przełożenia podczas przyspieszania do prędkości zadanej dla tempomatu.
Wśród rozwiązań przydatnych podczas podróży są takie dodatki jak powiększona szyba, regulowany deflektor osłaniający ramiona i górną część ciała oraz deflektory przy łydkach i stopach. O nowoczesnym charakterze świadczą natomiast systemy elektroniczne. Honda Gold Wing obsługuje Apple CarPlay i Android Auto, ma dwa gniazda USB-C, a w modelu na 2021 r. zamontowano lepsze głośniki.
Honda Gold Wing znana jest nie tylko z bogatej listy wyposażenia i 6-cylindrowego silnika, ale przede wszystkim ze swojej wielkości. Najcięższa odmiana (Tour ze skrzynią DCT) waży aż 390 kg i to mimo zastosowania m.in. aluminiowej ramy. Nie powinno zatem zaskakiwać, że niezależnie od wybranej skrzyni biegów, motocykl ten jest wyposażony w system wspomagania przy ruszaniu na wzniesieniu. Standardowa wersja tej maszyny oferuje kufry boczne o łącznej pojemności 60 l, a wersja Tour na 2021 r. otrzymała powiększony o 11 l kufer centralny, co łączną pojemność przestrzeni bagażowych tej odmiany podniosło to imponujących 121 l.
Honda Gold Wing na 2021 r. nie ma jeszcze natomiast oczekiwanego radaru przedniego zapewniającego opcję aktywnego tempomatu, a tym bardziej niedawno ujawnionego na szkicach patentowych tylnego radaru wykorzystywanego przez system monitoringu martwego pola. Na razie nie wiadomo, kiedy te rozwiązania trafią do dużego turystycznego modelu Hondy, ale Japończycy i tak zadbali o sporo nowości i usprawnień na 2021 r.