Honda GL1800 Gold Wing – cena, informacje, dane techniczne
Honda Gold Wing to kultowy model. Jeden z najsłynniejszych motocykli turystycznych na świecie. Jest ogromny i został zaprojektowany tak, aby umożliwić pokonywanie długich tras w maksymalnym komforcie. Znakami rozpoznawczymi najnowszej odsłony tego modelu są sześciocylindrowy silnik i bogate wyposażenie.
Honda Gold Wing (w wersji GL1000) zadebiutowała już w 1974 r., a w kolejnym roku trafiła do sprzedaży w Europie i USA. Napędzał ją litrowy czterocylindrowy bokser. Wtedy był to po prostu dużym i mocny (82 KM) motocykl, a nie imponujący turystyk, jakim jest dziś.
Szybko zaczęło się to zmieniać i już GL1100 miał wersję Full z kuframi i siedziskiem z oparciem. Następnie, wraz ze wzrostem pojemności silnika Honda Gold Wing przerodziła się w krążownika szos, jakiego znamy dziś. Już piąta generacja miała motor o pojemności ponad 1,8 l, a od 2018 r. oferowana jest szósta odsłona tej maszyny.
Za napęd najnowszej Hondy GL1800 Gold Wing odpowiada sześciocylindrowy bokser o pojemności 1833 cm3, który generuje maksymalną moc 126,5 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy równy 170 Nm przy 4500 obr./min.
Tym, co robi największe wrażenie w przypadku Hondy Gold Wing, są jej rozmiary. Motocykl ten mierzy 2575 mm długości, 925 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Komfort zapewnia siedzisko na wysokości 745 mm. Oczywiście taka wielka maszyna musi ważyć i w wersji standardowej masa Hondy Gold Wing to aż 379 kg.
Honda GL1800 Gold Wing to też model, który jako jeden z pierwszych dostaje wszystkie nowoczesne rozwiązania. Od lat jest tak już z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która jest w tym motocyklu niezwykle popularna. Z nowszych rozwiązań warto wymienić możliwość korzystania z aplikacji ze smartfonu za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto.
Honda GL1800 Gold Wing w podstawowej wersji kosztuje 113 900 zł. W przypadku tej samej odmiany z dwusprzęgłową skrzynią (DCT) cena wynosi 119 800 zł. W ofercie znajduje się też odmiana Tour z centralnym kufrem, który jest zintegrowanym z dużym oparciem dla pasażera. Ta wersja kosztuje już 140 900 zł. Natomiast najdroższa jest odmiana Tour ze skrzynią DCT i poduszką powietrzną. Tę najbogatszą konfigurację wyceniono na 155 100 zł.