Volkswagen wprowadza do sprzedaży w Wielkiej Brytanii ekonomiczny model Golf Plus BlueMotion. Niskie spalanie na poziomie 4,3 litra/100 km "wyciśnięto" z silnika wysokoprężnego 1.6 TDI o mocy 105 KM.
Podstawowa wersja modelu BlueMotion w specyfikacji S będzie kosztowała 17 570 funtów (ok. 84 102 zł), podczas gdy za odmianę SE przyjdzie zapłacić 18 920 funtów (ok. 90 564 zł) - to o 325 funtów (ok. 1555 zł) więcej, niż w przypadku standardowego Golfa Plus S i SE.
Niskie średnie spalanie na poziomie 4,3 litra/100 km oraz emisja spalin wynosząca 114 g/k CO2 to zasługa zastosowania oszczędnego silnika wysokoprężnego 1.6 TDI o mocy 105 KM, systemu Start/Stop, układu odzyskiwania energii z hamowania oraz opon o niskich oporach toczenia.
Nowy VW Golf Plus będzie dostępny ponadto z pięcioma silnikami benzynowymi o mocach od 80 do 160 KM i czterema nowymi silnikami wysokoprężnymi o mocach od 90 do 140 KM. Wszystkie jednostki są czterocylindrowe i spełniają wymagania normy Euro5. Z wyjątkiem najsłabszych jednostek wszystkie mogą być połączone z 6- lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG.
Klasyczna przekładnia automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym nie jest już dostępna. O tym na ile efektywna jest DSG, może świadczyć przykład Golfa Plus 1.4 TSI o mocy 122 KM z 7-biegową przekładnią: ten rozwijający 200 km/h Volkswagen zużywa 6,3 litra paliwa i emituje do atmosfery 146 g/km CO2.