Trwa ładowanie...

Efekt zmiany w przepisach. Wynik z lutego mówi wszystko

Nadal widać efekt wprowadzenia nowej normy Euro 5. Liczba rejestracji nowych motocykli w lutym jest dużo niższa niż przed rokiem. Co ciekawe, mniej sprowadzamy też używanych jednośladów, ale za to wśród nich było kilka ciekawych klasyków.
Share
Sprzedaż motocykli w lutym 2021 r. była niższa niż przed rokiem.
Sprzedaż motocykli w lutym 2021 r. była niższa niż przed rokiem.Źródło: Getty Images, Fot: Joshua Lott, Bloomberg
d1u5w0t

Wprowadzenie nowej normy emisji spalin Euro 5 oznaczało, że wiele niespełniających jej motocykli zostało sprzedanych pod koniec 2020 r. lub zarejestrowanych przez dealerów. W połączeniu z faktem, że część nowych jednośladów nie trafiła jeszcze do sprzedaży zaowocowało to sporym spadkiem sprzedaży w pierwszych miesiącach 2021 r.

Jak informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w lutym zarejestrowano 1307 nowych jednośladów. Oznacza to spadek w stosunku to poprzedniego roku o 33,1 proc. W tej grupie było 906 motocykli (-16,9 proc.) i 401 motorowerów (-53,5 proc.). Bez wątpienia wpływ miało też wiele mroźnych i śnieżnych dni w lutym.

Spadki rejestracji odnotowano też w przypadku używanych jednośladów sprowadzonych z zagranicy. W lutym 2021 r. było to 3813 egzemplarzy, czyli o 24,4 proc. mniej niż przed rokiem. Było wśród nich kilka perełek. Najstarszym zarejestrowanym w lutym pojazdem był motocykl DKW z 1928 r. Wśród klasyków była też jawa 250 z 1937 r. i dwa motocykle z 1939 r.

d1u5w0t

Biorąc pod uwagę zarówno nowe, jak i używane motocykle, to najpopularniejszymi markami w lutym zdecydowanie były Honda (905 sztuk) i Yamaha (703). Początek roku przyniósł zmianę jeśli chodzi o rodzaj kupowanych jednośladów. Wśród nowych motocykli w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2021 r. aż 38,3 proc. stanowiły te z silnikami powyżej 750 cm3. Tak popularne w 2020 r. "125-tki" (stanowiły wtedy ponad połowę sprzedaży) teraz odpowiadają za 29,3 proc. rejestracji nowych motocykli.

Zimowe miesiące na początku roku kierują się swoimi prawami. Wiele zależy od pogody, która w 2021 r. była mniej sprzyjająca jednośladom niż rok wcześniej. Do tego doszły przepisy związane z normą Euro 5. Jednak można się spodziewać, że w najbliższych miesiącach sytuacja wróci do normy.

Druga połowa 2020 r. pokazała, że w czasie pandemii koronawirusa nowe motocykle w Polsce stały się bardzo popularne i jest to w dużej części zasługa maszyn z silnikami 125 cm3. Zatem nadejście wiosny powinno oznaczać powrót tego trendu. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że choć wyniki z lutego 2021 r. są gorsze niż rok wcześniej, to patrząc na ostatnią dekadę, prezentują się nieźle.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1u5w0t

Podziel się opinią

Share
d1u5w0t
d1u5w0t
Więcej tematów