Debiutuje wyprawowe Ducati DesertX Discovery. Stworzone od podróży
Ducati lubuje się w tworzeniu kolejnych wersji swoich motocykli tak, aby zapełnić każdą niszę. Tak jest w przypadku Multistrady V4, która dostępna jest już sześciu odmianach. Teraz podobny zabieg Włosi stosują w przypadku bardziej offroadowego modelu DesertX. Wersja Discovery ma być tą umożliwiającą dalekie podróże po bezdrożach.
Szeroko pojęty segment adventure u Ducati przez lata reprezentowała nastawiona bardziej na asfalt Multistrada. Nic więc dziwnego, że wraz z rosnącą popularnością tej klasy motocykli Włosi stworzyli model DesertX. Wysoka maszyna już na pierwszy rzut oka zdradza, że została stworzona z myślą o bezdrożach. Oczywiście asfaltowa turystyka też jest możliwa, ale w tej lepiej sprawdzi się wspomniana Multistrada, natomiast jeśli mamy zamiar zjechać z utwardzonej nawierzchni, to wyborem powinien być DesertX.
Tylko do tej pory mieliśmy jedynie dwie opcje. Nowszą jest odmiana Rally, która zgodnie z nazwą została stworzona to offroadowej zabawy. Natomiast standardowy DesertX wymagał dołożenia sporej liczby elementów - czy to kufrów, czy osłon chroniących motocykl podczas długich wypraw. Teraz w ofercie pojawiła się wersja Discovery, która wszystko co trzeba ma już na pokładzie.
Czym zatem wyróżnia się Ducati DesertX Discovery? Oprócz wspomnianych kufrów ma też wzmocnione osłony na dłonie oraz rozbudowane orurowanie nadwozia. Jest większa osłona silnika, która chroni też pompę wody. Przed uszkodzeniami (np. kamieniami wyskakującymi spod przedniego koła) chroniona jest również chłodnica. W kwestii komfortu motocykl standardowo wyposażony jest w podgrzewane manetki i wyższą szybę, która skuteczniej chroni od wiatru, co na pewno można docenić na dłuższych trasach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Mercedes-Benz G 580 - G-Turn
Napęd pozostał bez zmian, a to oznacza dwucylindrowy widlasty silnik Testatretta o pojemności 937 cm3. Jego moc maksymalna to 110 KM przy 9250 obr./min, a moment obrotowy 92 Nm przy 6500 obr./min.
Ducati DesertX w odmianie Discovery jest już dostępny w salonach i jego cena to 89 900 zł, czyli o 9000 zł więcej niż w przypadku modelu standardowego. Nowa wersja wyróżnia się też specjalnym malowaniem.