Debiutuje wyprawowe Ducati DesertX Discovery. Stworzone od podróży

Ducati lubuje się w tworzeniu kolejnych wersji swoich motocykli tak, aby zapełnić każdą niszę. Tak jest w przypadku Multistrady V4, która dostępna jest już sześciu odmianach. Teraz podobny zabieg Włosi stosują w przypadku bardziej offroadowego modelu DesertX. Wersja Discovery ma być tą umożliwiającą dalekie podróże po bezdrożach.

Ducati DesertX DiscoveryDucati DesertX Discovery
Źródło zdjęć: © Ducati
Szymon Jasina

Szeroko pojęty segment adventure u Ducati przez lata reprezentowała nastawiona bardziej na asfalt Multistrada. Nic więc dziwnego, że wraz z rosnącą popularnością tej klasy motocykli Włosi stworzyli model DesertX. Wysoka maszyna już na pierwszy rzut oka zdradza, że została stworzona z myślą o bezdrożach. Oczywiście asfaltowa turystyka też jest możliwa, ale w tej lepiej sprawdzi się wspomniana Multistrada, natomiast jeśli mamy zamiar zjechać z utwardzonej nawierzchni, to wyborem powinien być DesertX.

Tylko do tej pory mieliśmy jedynie dwie opcje. Nowszą jest odmiana Rally, która zgodnie z nazwą została stworzona to offroadowej zabawy. Natomiast standardowy DesertX wymagał dołożenia sporej liczby elementów - czy to kufrów, czy osłon chroniących motocykl podczas długich wypraw. Teraz w ofercie pojawiła się wersja Discovery, która wszystko co trzeba ma już na pokładzie.

Ducati DesertX Discovery
Ducati DesertX Discovery © Ducati

Czym zatem wyróżnia się Ducati DesertX Discovery? Oprócz wspomnianych kufrów ma też wzmocnione osłony na dłonie oraz rozbudowane orurowanie nadwozia. Jest większa osłona silnika, która chroni też pompę wody. Przed uszkodzeniami (np. kamieniami wyskakującymi spod przedniego koła) chroniona jest również chłodnica. W kwestii komfortu motocykl standardowo wyposażony jest w podgrzewane manetki i wyższą szybę, która skuteczniej chroni od wiatru, co na pewno można docenić na dłuższych trasach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-Benz G 580 - G-Turn

Napęd pozostał bez zmian, a to oznacza dwucylindrowy widlasty silnik Testatretta o pojemności 937 cm3. Jego moc maksymalna to 110 KM przy 9250 obr./min, a moment obrotowy 92 Nm przy 6500 obr./min.

Ducati DesertX w odmianie Discovery jest już dostępny w salonach i jego cena to 89 900 zł, czyli o 9000 zł więcej niż w przypadku modelu standardowego. Nowa wersja wyróżnia się też specjalnym malowaniem.

Ducati DesertX Discovery
Ducati DesertX Discovery © Ducati
Ducati DesertX Discovery
Ducati DesertX Discovery © Ducati
Ducati DesertX Discovery
Ducati DesertX Discovery © Ducati
Ducati DesertX Discovery
Ducati DesertX Discovery © Ducati
Ducati DesertX Discovery
Ducati DesertX Discovery © Ducati
Ducati DesertX Discovery
Ducati DesertX Discovery © Ducati

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę