Debiutuje Suzuki V-Strom 800. Jest bardziej szosowo

Krótko mówiąc — tego można było się spodziewać. Blisko rok po premierze V-Stroma 800 DE Suzuki prezentuje jego mniej offroadową odmianę. Jest więc taniej i mniej terenowo, a bardziej asfaltowo.

Suzuki V-Strom 800Suzuki V-Strom 800
Źródło zdjęć: © Suzuki
Szymon Jasina

Jak zapowiada Suzuki, nowy V-Strom 800 "łączy wszystkie drogi". Jest to model bardziej uniwersalny od wersji DE. Podstawowa odmiana została stworzona z myślą o podróżach drogami asfaltowymi (choć oczywiście nie boi się zjechania z nich), a zarazem ma być motocyklem codziennym, do jazdy po mieście.

Co się nie zmieniło, to oczywiście nowy silnik, który zadebiutował wraz z V-Stromem 800DE i nakedem GSX-8S. Jest to dwucylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 776 cm3, która generuje tu maksymalną moc 84 KM przy 8500 obr/min i osiąga moment obrotowy 78 Nm przy 6800 obr/min. Silnik ten ma unikalny systemem wałków wyrównoważających zmniejszający wibrację, a przy tym został zaprojektowany tak, aby nie tylko mieć "mocny dół", ale też dobrze brzmieć.

Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki

Tym, co się zmieniło, jest oczywiście zawieszenie. Suzuki V-Strom 800 w odróżnieniu od odmiany DE ma układ stworzony z myślą o jeździe po asfalcie, na którym ma zapewniać zarówno stabilność, jak i zwrotność. Z przodu jest to widelec Showa SFF-BP z możliwością regulacji napięcia wstępnego, natomiast z tyłu amortyzator Showa z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia. Oczywiście odmiana ta jest niższa od wersji nastawionej na bezdroża. Standardowy V-Strom 800 ma prześwit wynoszący 185 mm (o 35 mm mniej niż DE), a jego siedzisko znajduje się na wysokości 825 mm (o 30 mm niżej niż w DE).

Kolejna spodziewana zmiana dotyczy kół. Nie ma tu już wyprawowych szprychowych felg. Rozmiar tylnej obręczy pozostał bez zmian (150/70 R17), jednak przednia ma mniejszą średnicę (19 cali zamiast 21), a przy tym jest szersza (110 w miejsce 90). To oczywiście poprawia właściwości jezdne i komfort na asfalcie. W efekcie tych wszystkich różnic "asfaltowy" V-Strom 800 jest lżejszy o 7 kg i waży 223 kg.

Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki

Jeśli chodzi o wygląd, to oprócz innych kół mamy też inne malowania — Suzuki V-Strom 800 będzie dostępne z lakierem niebieskim, oliwkowym lub czarnym. Natomiast poza tym jest to stylistyka znana już z modelu DE z charakterystycznym przednim światłem. Nowy model ma natomiast wyższą szybkę, którą będzie można docenić na drogach szybkiego ruchu. Zbiornik paliwa pomieści 20 l benzyny, co ma przełożyć się na zasięg ok. 450 km.

Nie zabrakło też elektroniki. Suzuki V-Strom 800 wyposażone jest w kolorowy wyświetlacz o przekątnej pięciu cali. Oprócz tego w standardzie znalazł się cały pakiet. Bez dopłaty klienci dostaną więc dwukierunkowy quickshifter, kontrolę trakcji, możliwość wyboru trybów jazdy czy asystenta ruszania, który zapobiega niechcianemu zgaszeniu silnika.

Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki

Za hamowanie odpowiadają dwie tarcze o średnicy 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu oraz pojedyncza tarcza 260 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. System ABS ma dwa tryby pracy. Natomiast sprzęgło zostało wyposażone w system wspomagania SCAS, który gwarantuje pewne przekazanie mocy na tylne koło podczas dynamicznego przyspieszania oraz stabilne zachowanie motocykla podczas hamowania silnikiem.

Jak cała linia Suzuki oznaczona liczbą 800, również jej nowy członek ma bogate wyposażenie. Standardowy V-Strom 800 jest oczywiście tańszy od offroadowej odmiany DE i kosztuje 48 900 zł.

Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Suzuki V-Strom 800
Suzuki V-Strom 800 © Suzuki
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3