Trwa ładowanie...

Suzuki V-Strom 800DE uzupełnia ofertę. Nowy poziom turystyki w klasie średniej

Klasa adventure to najmocniej rozwijający się ostatnio segment rynku motocykli. Nie powinno zatem dziwić, że na targach EICMA Suzuki zaprezentowało trzeciego V-Stroma – tym razem o oznaczeniu 800. Wpisuje się on idealnie pomiędzy modele 650 i 1050.

Share
Suzuki V-Strom 800DESuzuki V-Strom 800DEŹródło: WP
d12xqbn

Suzuki pracowało na dwa fronty, czego efektem są mediolańskie premiery. Z jednej strony mamy nakeda GSX-8S, a z drugiej turystyczny model V-Strom 800DE. W końcu, aby opracowanie nowego silnika się opłacało, trzeba go możliwie szybko wykorzystać w różnych maszynach. Jest to dwucylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 776 cm3, mocy 84 KM przy 8500 obr./min i momencie obrotowym 78 Nm przy 6800 obr./min. Jej charakterystyka jest zbliżona do silników widlastych i została opracowana tak, aby zmniejszać poślizg tylnego koła. Do tego posiada rozwiązanie Suzuki Cross Balancer, które zmniejsza wibracje.

Nowy silnik wymagał też stworzenia nowej ramy wykonanej ze stalowych rur, przy czym wkomponowana w nią jednostka napędowa dodatkowo zwiększa sztywność konstrukcji. Jak przystało na model turystyczny, Suzuki V-Strom 800DE zostało zaprojektowane tak, aby w trudnych warunkach terenowych wytrzymać obciążenia również w przypadku jazdy z pasażerem i pełnymi kuframi.

Suzuki V-Strom 800DE Suzuki
Suzuki V-Strom 800DEŹródło: Suzuki

Oznaczenie DE to znak, że mamy do czynienia z bardziej terenową wersją motocykla adventure. Zatem w standardzie znalazły się szprychowe felgi (21-calowa z przodu oraz 17-calowa z tyłu), turystyczne opony, osłony chłodnicy i silnika od dołu, a także handguardy.

d12xqbn

Oczywiście jeszcze ważniejsze jest zawieszenie. Jest to zestaw Hitachi Astemo firmy Showa, na który składa się widelec o skoku 220 mm z przodu i amortyzator typu piggyback z tyłu. W obu przypadkach dostępna jest pełna regulacja. Z tyłu znalazł się też lekki aluminiowy wahacz. Co ciekawe, model 800DE jest tym w rodzinie V-Strom o największym prześwicie, który wynosi 220 mm. Jeśli chodzi o hamulce, to z przodu znalazły się dwie tarcze 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami, a z tyłu tarcza 260 mm z jednotłoczkowym zaciskiem.

Suzuki V-Strom 800DE Suzuki
Suzuki V-Strom 800DEŹródło: Suzuki

Suzuki V-Strom 800DE może pochwalić się 20-litrowym zbiornikiem paliwa. Motocykl ten ma też dość niską szybę, jednak japońska marka zapewnia, że została ona zaprojektowana tak, aby nie pogarszać widoczności, a zarazem dobrze chronić przed wiatrem. Test pokaże, czy faktycznie udało się osiągnąć taki efekt. W standardzie znalazł się również stelaż pod centralny kufer.

Podobnie jak Suzuki GSX-8S, tak też V-Strom 800DE jest dość bogato wyposażony. Przy kierownicy zamontowano 5-calowy kolorowy wyświetlacz, a motocykl standardowo wyposażony jest w quickshifer. Ma takie systemy jak wspomaganie płynnego ruszania czy możliwość wyboru trybu pracy kontroli trakcji – tu dodatkowo z trybem na szutrową nawierzchnię. ABS można ustawić w jednym z dwóch trybów czułości, a także wyłączyć na tylnym kole podczas jazdy po luźnej nawierzchni. Motocykl otrzymał też w pełni LED-owe oświetlenie.

Suzuki V-Strom 800DE Suzuki
Suzuki V-Strom 800DEŹródło: Suzuki

Suzuki V-Strom 800DE dostępne będzie w kolorystyce żółtej, szarej lub czarnej. Cena nowego modelu adventure to 54 900 zł.

Suzuki V-Strom 800DE Suzuki
Suzuki V-Strom 800DEŹródło: Suzuki
Suzuki V-Strom 800DE Suzuki
Suzuki V-Strom 800DEŹródło: Suzuki
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d12xqbn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d12xqbn
Więcej tematów