Trwa ładowanie...

Debiutuje Suzuki GSX-8S. To naked, jakiego było trzeba

Na mediolańskich targach EICMA Suzuki zaprezentowało model, którym uzupełnia lukę w swojej ofercie. Z jednej strony GSX-8S to kolejny naked średniej wielkości, a z drugiej nie tylko idealnie wpasowujący się w gamę, ale też z dużą szansą na stanie się tym najchętniej wybieranym.

Suzuki GSX-8SSuzuki GSX-8SŹródło: WP, fot: Szymon Jasina
d1fyoc7
d1fyoc7

W klasie średnich nakedów Suzuki ma proste SV650 o mocy 73 KM oraz GSX-S950 oferujący 95 KM. Choć ten drugi model jest naprawdę świetną maszyną, to jest to po prostu zdławiona wersja dużo mocnego "tysiąca", a to oznacza większą masę czy cenę. Dlatego Japończycy zdecydowali przygotować coś jeszcze. To stworzone zupełnie od podstaw Suzuki GSX-8S rzucające wyzwanie m.in. nowej Hondzie Hornet i Triumphowi Tridentowi.

Nowy członek rodziny napędzany jest rzędowym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 776 cm3. Jego moc wpisuje się pomiędzy już znane modele i wynosi 83 KM przy 8500 obr./min. Całkiem słuszna pojemność i tylko dwa cylindry oznacza też niezły maksymalny moment obrotowy równy 78 Nm przy 6800 obr./min, a znaczna jego część dostępna jest już przy niskich obrotach. Silnik to (podobnie jak reszta motocykla) zupełnie nowa konstrukcja wyposażona w systemem wyrównoważający Suzuki Cross Balancer, który redukuje drgania. Japończycy obiecują też odpowiednią ścieżkę dźwiękową z wydechu – ma ona przypominać tę z silników V2.

Suzuki GSX-8S Suzuki
Suzuki GSX-8SŹródło: Suzuki

W przypadku nakedów tej klasy niezbędny jest nie tylko odpowiedni napęd, ale przede wszystkim zwinność. Na potrzeby Suzuki GSX-8S stworzono nową stalową ramę. Jej twórcy zapewniają, że zapewnia ona to, co tak kochamy w nakedach tej wielkości – zwrotność, ale komfort na co dzień. Zdecydowano się za to nieco większy rozstaw osi, aby zapewnić lepszą stabilność podczas szybszej jazdy. Choć nowy motocykl faktycznie waży mniej niż GSX-S950, to jednak przy 202 kg z płynami nadal nie jest szczególnie lekki.

d1fyoc7

Jeśli chodzi o hamulce, to Suzuki GSX-8S wyposażone jest w dwie 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i pojedynczą 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem przy tylnym kole. Natomiast na zawieszenie składa się widelec KYB o skoku 130 mm oraz zaprojektowany specjalnie dla GSX-8S lekki aluminiowy wahacz.

Suzuki GSX-8S Suzuki
Suzuki GSX-8SŹródło: Suzuki

Wiem, że dotychczasowe podejście Suzuki ma swoich zwolenników, który lubią, gdy jest jak kiedyś, ale dla mnie pewnym problemem motocykli z Hamamatsu było to, że z jednej strony są wręcz perfekcyjnie dopracowanie, ale z drugiej sprawiają wrażenie trochę przestarzałych. W przypadku GSX-8S jest inaczej. Tu od razu dostajemy 5-calowy, kolorowy wyświetlacz, zestaw systemów wspomagających kierowcę i quickshifter, który w wydaniu Suzuki zawsze działa genialnie, więc tego samego można się spodziewać i tu.

Tę nowoczesność i zadziorny uliczny charakter ma podkreślać wygląd Suzuki GSX-8S. Mocno nawiązuje on do początkowo kontrowersyjnego GSX-1000S. Jednak z jednej strony mi ta japońsko-futurystyczna stylistyka od początku pasowała, a po drugie minęła już chwila i chyba wszyscy zdążyli się do niej przyzwyczaić. Dodatkowo w przypadku GSX-8S projektanci dopracowali swoją ideę i motocykl ten na pewno spodoba się wielu osobom, a przy tym wyróżni się z tłumu. Dostępny będzie w trzech wersjach kolorystycznych: niebieskiej, białej i czarnej.

Suzuki GSX-8S Suzuki
Suzuki GSX-8SŹródło: Suzuki

Praktycznie przy każdym elemencie – silniku, ramie, podwoziu – Suzuki powtarzało to samo. GSX-8S to motocykl, który ma być bardzo uniwersalny. To właśnie cecha, za którą kocham nakedy średniej klasy. I właśnie dlatego są one tak popularne. Choć większość życia spędzają w mieście, to sprawdzają się też na krętych bocznych drogach, a nierzadko wykorzystywane są do turystyki. W końcu jeśli ktoś tylko okazjonalnie jedzie gdzieś dalej, to niekoniecznie będzie chciał kupić drugi motocykl w tym celu. Dlatego Suzuki GSX-8S od początku zostało zaprojektowane z myślą o tym, że właściciel będzie chciał zamontować kufry, a pasażer musi mieć komfortową pozycję podczas dłuższej jazdy.

d1fyoc7

Suzuki GSX-8S to motocykl, który otwiera nowy rozdział. Model, który ma zapewniać sporo zabawy, ale być też codziennym środkiem transportu. Jest też najbardziej typowym przedstawicielem segmentu średnich nakedów w gamie Suzuki, a łącząc nowoczesność ze sprawdzoną technologią ma szansę znaleźć wielu fanów, gdy wiosną trafi do sprzedaży. Podano też już cenę, która wynosi 41 900 zł.

Suzuki GSX-8S Suzuki
Suzuki GSX-8SŹródło: Suzuki
Suzuki GSX-8S Suzuki
Suzuki GSX-8SŹródło: Suzuki
Suzuki GSX-8S Suzuki
Suzuki GSX-8SŹródło: Suzuki
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1fyoc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fyoc7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj