Trwa ładowanie...

BSA wraca do życia. Gold Star 650 pierwszym nowym modelem

Po blisko 50 latach brytyjska marka BSA znowu oferuje motocykle. Dzięki indyjskiemu właścicielowi ten niegdyś kultowy i bardzo popularny producent jednośladach wraca i może stać się konkurentem dla Royala Enfielda.

BSA Gold Star 650BSA Gold Star 650Źródło: Materiały prasowe, fot: BSA
d1n48ni
d1n48ni

BSA to marka, która w pewnym momencie w swojej historii (wraz z Triumphem) była największym producentem motocykli na świecie. Na przełomie lat 60. i 70. brytyjski świat jednośladów dopadł kryzys, a jedną jego ofiar było właśnie BSA. Jednak jest to tak mocna marka, że znana jest nie tylko wśród starszych motocyklistów, ale wszystkich, którzy choć trochę interesują się historią jednośladów. Nic dziwnego, że aktualny właściciel postanowił ją wreszcie wskrzesić.

BSA należy do indyjskiego koncernu Mahindra. Jego oddział zajmujący się jednośladami już przywrócił do życia czeską Jawę, więc jest to firma, która ma doświadczenie w takich operacjach. Pierwszym nowym motocyklem brytyjskiej marki jest BSA Gold Star 650. Wygląd jest mocno inspirowany oryginalnym modelem o tej nazwie. Jest to zatem maszyna w stylu retro.

BSA Gold Star 650 Materiały prasowe
BSA Gold Star 650Źródło: Materiały prasowe, fot: BSA

Klasyczna stylistyka pokazuje, że BSA celuje w konkurencję z Royalem Enfieldem. Tak jak motocykle Jawy mają mniejsze silniki, tak BSA (przynajmniej na początku) dzięki Gold Starowi 650 będzie rywalizować z takimi modelami jak Continental GT 650 i Interceptor 650.

d1n48ni

BSA Gold Star 650 ma zawieszenie z widelcem 41 mm z przodu i dwoma amortyzatorami z tyłu. Za hamowanie odpowiada pojedyncza tarcza 320 mm przy przednim 18-calowym kole i mierząca 255 mm przy 17-calowym tylnym. W obu przypadkach zastosowano zaciski Brembo. Zbiornik paliwa mieści 12 l, a masa z płynami to 213 kg.

BSA Gold Star 650 Materiały prasowe
BSA Gold Star 650Źródło: Materiały prasowe, fot: BSA

W odróżnieniu od konstrukcji Royala Enfielda, BSA Gold Star 650 napędzany jest silnikiem z jednym wielkim cylindrem. Jednostka napędowa o pojemności 652 cm3 generuje maksymalną moc 45 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy równy 55 Nm przy 4000 obr./min. Przy czym BSA chwali się, że spory moment obrotowy dostępny jest już przy 1800 obr./min.

Co ciekawe, motocykle BSA mają być produkowane w Anglii, a to oznacza, że najprawdopodobniej Gold Star 650 będzie droższy od maszyn Royala Enfielda, a bliżej mu będzie do Kawasaki W800Triumpha Street Twin.

BSA Gold Star 650 Materiały prasowe
BSA Gold Star 650Źródło: Materiały prasowe, fot: BSA
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj