Meguro K3 już zadebiutowało w Japonii. Reaktywacja marki szybsza niż się spodziewano
Kawasaki wskrzesiło markę Meguro. Zgodnie z zapowiedziami pierwszy model nazwany K3 to po prostu Kawasaki W800 z innym logo. Motocykl ten już trafił do sprzedaży w Japonii.
Meguro było popularną w Japonii marką motocykli, którą w latach 60. kupiło i wchłonęło Kawasaki. Teraz postanowiono ją odkopać (a raczej sięgnąć do katalogu posiadanych, ale nieużywanych marek) i wykreować jako nazwę, pod którą będą oferowane modele w stylu retro. Pierwszym z nich jest po prostu Kawasaki W800, które w tej wersji nazywa się Meguro K3.
Wybór tego motocykla nie jest przypadkowy, gdyż seria W powstała właśnie jako nawiązanie do motocykli Meguro. K3 ma te same parametry, co W800, więc wprowadzenie pierwszego modelu do oferty mogło być szybkie. Oba motocykle napędzane są dwucylindrowym silnikiem o pojemności 773 cm3, który na japońskim rynku generuje moc 52 KM. W Europie jest on dostosowany do wymagań prawa jazdy kategorii A2, a to oznacza maksymalną moc 48 KM.
Choć model ten nie wymagał wiele pracy – w praktyce jedyne tej marketingowej związanej z powrotem marki – to premiery Meguro K3 spodziewano się dopiero w pierwszych miesiącach 2021 r. Może faktycznie tak będzie w Europie, ale w Japonii motocykl już pojawił się na stronie internetowej Kawasaki. Do pierwszych klientów trafi on 1 lutego 2021 r.
Co ciekawe, Meguro K3 jest nieco droższe od Kawasaki W800. W przypadku nowej-starej marki cena wynosi 1 276 000 jenów (równowartość ok. 45 tys. zł), natomiast ten model w wydaniu Kawasaki to wydatek 1 100 000 jenów (niecałych 38 tys. zł).