Benelli szykuje jeszcze większy silnik. Może to oznaczać model TRK 900
Chińscy producenci chcąc walczyć na rynku europejskim, muszą wyjść poza swoją strefę komfortu małych i średnich maszyn. Wie o tym QJ Motor, do którego należy marka Benelli, dlatego na horyzoncie pojawił się nowy, większy silnik.
Pojawiły się informacje o chińskim patencie na silnik o oznaczeniu QJ288MW. Ma to być nowa dwucylindrowa, rzędowa konstrukcja, która mocno różni się od jednostki napędowej o pojemności 754 cm3, która pracuje w Benelli Leoncino 800, a niedługo też nowego turystyka TRK 800.
Nowy silnik będzie większy i ma mieć pojemność około 900 cm3. Taka jednostka napędowa pozwoliła by powalczyć o klientów szukających większych i mocniejszych motocykli, które nie tylko stanowią znaczną część rynku w Europie, ale też są coraz popularniejsze w rodzimych Chinach.
Jednostka o pojemności 900 cm3 może trafić zarówno do turystycznego Benelli TRK 900, jak i do nakeda Leoncino 900 i w ten sposób należąca do Chińczyków włoska marka zyskałaby swoje najmocniejsze motocykle w tych klasach. Model turystyczny walczyłby z takimi maszynami jak KTM 890 Adventure czy Triumph Tiger 850 Sport i Tiger 900.
Warto pamiętać, że QJ Motor współpracuje też z MV Agustą i Benelli TRK 502 w lepiej wyposażonej wersji (i o nowym wyglądzie) będzie oferowane jako Lucky Explorer 5.5. Zatem, choć w tej klasie włoski producent ma swoje silniki, to również nowa jednostka napędowa z Chin może przydać się przy dalszej kooperacji z MV Agustą.