Zadebiutował nowy KTM 890 Adventure R i limitowany 890 Adventure Rally

Rodzina motocykli KTM 890 się powiększa. Podobnie jak w przypadku innych silników, również ten o pojemności 889 cm3, po tym jak trafił do nakeda Duke, teraz posłuży za napęd modelu Adventure. W tym wielozadaniowym motocyklu będzie on nieco zmodyfikowany. Od początku w ofercie znajdzie się też limitowana wersja KTM 890 Adventure Rally.

KTM 890 Adventure R i KTM 890 Adventure RallyKTM 890 Adventure R i KTM 890 Adventure Rally
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Silnik, który trafił to modelu KTM 890 Adventure R (i limitowanej wersji Rally), to jednostka napędowa znana już z motocykla 890 Duke. Jednak została ona zmodyfikowana tak, aby jej charakterystyka pracy bardziej pasowała do modelu z linii Adventure. W efekcie dwucylindrowy rzędowy silnik generuje w nowym motocyklu 105 KM (w porównaniu ze 121 KM z Duke’a) i 100 Nm (99 Nm w Duke’u).

Pomalowana na pomarańczowo stalowa rama została zaprojektowana tak, aby zapewnić dobre prowadzenie się w warunkach terenowych, ale też komfort podczas pokonywania dłuższych dystansów. Aby rama mogła być lżejsza, również silnik wykorzystywany jest do przenoszenia napięć. Sama kierownica natomiast została wykonana z aluminium. Szprychowe koła mają 21 cali średnicy z przodu i 19 cali z tyłu.

KTM 890 Adventure R
KTM 890 Adventure R © Materiały prasowe | KTM

Sprzęgło PASC ma ograniczyć poślizg tylnego koła przy redukcji biegów, ale też zmniejszono siłę potrzebną do zmiany przełożeń. Jak zapewnia KTM, dźwignię sprzęgła można obsługiwać jednym palcem. Co więcej, opcjonalnie dostępny Quickshifter+ pozwala zmieniać biegi w górę lub w dół bez potrzeby użycia sprzęgła. Oczywiście jak przystało na motocykl firmy KTM z linii Adventure – sporo pracy poświęcono również zawieszeniu, które zapewni przyczepność w trudnych warunkach.

Przed motocyklistą znajduje się 5-calowy kolorowy wyświetlacz, którego jasność dostosowuje się do światłą. Oprócz standardowych informacji jak prędkość czy obroty podaje on też, kiedy należy zmienić bieg. Zarówno przednie, jak i tylne światła to LED-y.

KTM 890 Adventure Rally
KTM 890 Adventure Rally © Materiały prasowe | KTM

Wraz z debiutem modelu KTM 890 Adventure R w sprzedaży pojawi się limitowana do 700 egzemplarzy na cały świat odmiana KTM 890 Adventure Rally. Otrzyma ona zawieszenie WP XPLOR PRO, o 35 proc. lżejszy wydech od firmy Akropovic, płaskie (wyścigowe) siedzisko o wysokości 923 mm, węższe felgi, system Quickshifter+ w standardzie, rajdowe podnóżki, osłony z włókna węglowego na bak, unikalne malowanie, lotki oraz przezroczystą szybkę.

KTM 890 Adventure R
KTM 890 Adventure R © Materiały prasowe | KTM
KTM 890 Adventure Rally
KTM 890 Adventure Rally © Materiały prasowe | KTM
KTM 890 Adventure Rally
KTM 890 Adventure Rally © Materiały prasowe | KTM
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne