Trwa ładowanie...
d4huuux

Zadebiutował nowy KTM 890 Adventure R i limitowany 890 Adventure Rally

Rodzina motocykli KTM 890 się powiększa. Podobnie jak w przypadku innych silników, również ten o pojemności 889 cm3, po tym jak trafił do nakeda Duke, teraz posłuży za napęd modelu Adventure. W tym wielozadaniowym motocyklu będzie on nieco zmodyfikowany. Od początku w ofercie znajdzie się też limitowana wersja KTM 890 Adventure Rally.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
KTM 890 Adventure R i KTM 890 Adventure Rally
KTM 890 Adventure R i KTM 890 Adventure Rally (Materiały prasowe, Fot: KTM)
d4huuux

Silnik, który trafił to modelu KTM 890 Adventure R (i limitowanej wersji Rally), to jednostka napędowa znana już z motocykla 890 Duke. Jednak została ona zmodyfikowana tak, aby jej charakterystyka pracy bardziej pasowała do modelu z linii Adventure. W efekcie dwucylindrowy rzędowy silnik generuje w nowym motocyklu 105 KM (w porównaniu ze 121 KM z Duke’a) i 100 Nm (99 Nm w Duke’u).

Pomalowana na pomarańczowo stalowa rama została zaprojektowana tak, aby zapewnić dobre prowadzenie się w warunkach terenowych, ale też komfort podczas pokonywania dłuższych dystansów. Aby rama mogła być lżejsza, również silnik wykorzystywany jest do przenoszenia napięć. Sama kierownica natomiast została wykonana z aluminium. Szprychowe koła mają 21 cali średnicy z przodu i 19 cali z tyłu.

KTM 890 Adventure R Materiały prasowe
KTM 890 Adventure R (Materiały prasowe)

Sprzęgło PASC ma ograniczyć poślizg tylnego koła przy redukcji biegów, ale też zmniejszono siłę potrzebną do zmiany przełożeń. Jak zapewnia KTM, dźwignię sprzęgła można obsługiwać jednym palcem. Co więcej, opcjonalnie dostępny Quickshifter+ pozwala zmieniać biegi w górę lub w dół bez potrzeby użycia sprzęgła. Oczywiście jak przystało na motocykl firmy KTM z linii Adventure – sporo pracy poświęcono również zawieszeniu, które zapewni przyczepność w trudnych warunkach.

d4huuux

Przed motocyklistą znajduje się 5-calowy kolorowy wyświetlacz, którego jasność dostosowuje się do światłą. Oprócz standardowych informacji jak prędkość czy obroty podaje on też, kiedy należy zmienić bieg. Zarówno przednie, jak i tylne światła to LED-y.

KTM 890 Adventure Rally Materiały prasowe
KTM 890 Adventure Rally (Materiały prasowe)

Wraz z debiutem modelu KTM 890 Adventure R w sprzedaży pojawi się limitowana do 700 egzemplarzy na cały świat odmiana KTM 890 Adventure Rally. Otrzyma ona zawieszenie WP XPLOR PRO, o 35 proc. lżejszy wydech od firmy Akropovic, płaskie (wyścigowe) siedzisko o wysokości 923 mm, węższe felgi, system Quickshifter+ w standardzie, rajdowe podnóżki, osłony z włókna węglowego na bak, unikalne malowanie, lotki oraz przezroczystą szybkę.

KTM 890 Adventure R Materiały prasowe
KTM 890 Adventure R (Materiały prasowe)
KTM 890 Adventure Rally Materiały prasowe
KTM 890 Adventure Rally (Materiały prasowe)
KTM 890 Adventure Rally Materiały prasowe
KTM 890 Adventure Rally (Materiały prasowe)

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4huuux

Podziel się opinią

Share
d4huuux
d4huuux
Więcej tematów