Jak informuje brytyjski magazyn motoryzacyjny CAR, najmniejsze Audi – model A1 zadebiutuje nie tylko jako hatchback, ale także kombi i kabriolet. Pod maską znajdą się turbodoładowane silniki benzynowe i diesla o pojemnościach od 1.2 do 1.8 litra. W planach jest także wersja hybrydowa oraz sportowa odmiana S1.
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Audi pokazało model A1 Sportback, pod którego maską umieszczono silnik TFSI o pojemności 1.4 litra i mocy 150 KM, wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 27 KM. Możliwe, że podobny układ posłuży do napędu jednej z produkcyjnych wersji A1.
Wiele wskazuje na to, że w nowym A1 będzie opcjonalnie montowany również napęd quattro. Jako pierwsza zadebiutuje trzydrzwiowa wersja hatchback w kilku odmianach silnikowych.
Ponieważ A1 będzie bezpośrednim rywalem MINI, którego producent pracuje nad elektrycznym modelem MINI-e, jest bardzo prawdopodobne, że również koncern z Ingolstadt wykorzysta do napędu swojego auta alternatywne źródła energii. Ponieważ MINI ma całe mnóstwo odmian, w tym: dwumiejscowe Coupé i Roadster, można oczekiwać, że A1 pójdzie w jego ślady. Możliwe, że powstanie nawet SUV, oznaczony symbolem Q1.
Wskazówki co do tego jak będzie wyglądać Audi A1 w wersji produkcyjnej dał nam już prezentowany kilka miesięcy temu samochód koncepcyjny. A1 jest bardzo ważnym samochodem dla Audi. Być może pozwoli wyprzedzić BMW i uzyskać koncernowi z Ingolstadt pozycję największego na świecie producenta luksusowych samochodów w roku 2015.
oprac. Marek Wieliński