Austriacy mają niesamowite tempo. Już testują KTM-a 990 Duke’a

W dzisiejszych czasach wielu producentów dużo szybciej prezentuje nowe generacje swoich modeli, ale to, co robi KTM ze swoimi nakedami klasy średniej, może zaskakiwać. Już przyłapano na testach prototyp modelu, którym prawdopodobnie jest 990 Duke.

KTM 890 Duke niedługo doczeka się następcyKTM 890 Duke niedługo doczeka się następcy
Źródło zdjęć: © KTM
Szymon Jasina

Na początek trochę (niezbyt odległej) historii. KTM wprowadził do sprzedaży model 790 Duke w 2017 r., aby już na koniec 2020 r. zastąpić go nowszym o nazwie 890 Duke. Zmiana ta była podyktowana nową normą Euro 5, ale zgodnie ze zmianą oznaczenia nowy silnik jest większy i mocniejszy (115 KM zamiast 105 KM). Co zaskakujące ostatnio 790 Duke został dostosowany do nowej normy i wrócił do oferty, a teraz na testach przyłapano już następcę tych dwóch modeli.

Wygląda to spore zamieszanie, ale trzeba pamiętać, że modele 790 i 890 różnią się tylko silnikiem (i jego osprzętem), natomiast jest to ta sama konstrukcja. Natomiast KTM 990 Duke będzie zupełnie nowym modelem. Do tego przyłapanie prototypu na pierwszych testach nie oznacza, że już niedługo trafi do sprzedaży. Wręcz odwrotnie – widać, że austriacką markę czeka jeszcze sporo pracy nad tym modelem.

Wszystko wskazuje na to, że KTM 990 Duke będzie napędzany kolejną ewolucją silnika LC8c. Zgodnie z oznaczeniem motocykla, wzrośnie pojemność jednostki napędowej, a co za tym idzie – również moc. Plotki mówią o tym, że w najmocniejszej specyfikacji może ona przekraczać 130 KM. Przy takiej wartości i prawie litrze pojemności KTM 990 Duke już zacznie uciekać z klasy średniej w kierunku wyższej.

Prototyp wywołuje pytania o wygląd modelu 990 Duke. Z jednej strony ma on panele boczne w stylu innych nakedów austriackiej marki, a z drugiej zupełnie nowe przednie światła. Przypominają one kontrowersyjny element z Suzuki GSX-S1000. Czyżby Japończycy stworzyli nową modę? Możliwe jednak, że element ten został przygotowany tylko dla prototypu, a finalnie będzie bardziej klasyczny.

Szymon Jasina, dziennikarz Wirtualnej Polski

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025