Naked w stylu sportowca. Oto KTM 890 Duke GP 

KTM zaprezentował trzeci model Duke'a w wydaniu 890. Wersja nazwana GP inspirowana jest maszynami wyścigowymi startującymi w MotoGP. Jest więc trochę sportowo, ale jeszcze bardziej pomarańczowo. KTM 890 Duke GP na pewno nie minie was niezauważony.

KTM 890 Duke GPKTM 890 Duke GP
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

Fakt, że z jednej strony KTM jest obecny w topowej serii wyścigowej MotoGP, a z drugiej cały czas wzbrania się przed wprowadzeniem do oferty drogowych motocykli sportowych (w tej kategorii są jedynie małe RC 390 i RC 125), powoduje, że specjaliści od marketingu zmuszeni są do pewnej ekwilibrystyki. I tak właśnie powstał KTM 890 Duke GP, czyli naked średniej klasy nawiązujący do wyczynowych sportowych motocykli.

Co ciekawe napęd w nowej odmianie jest taki sam jak w podstawowym 890 Duke’u, a nie w mocniejszej wersji R. Oznacza to, że dwucylindrowy silnik o pojemności 889 cm3 generuje 115 KM i 92 Nm. Przy tym masa własna średniego nakeda KTM-a to 169 kg, co zapewnia mi lekkość prowadzenia i zwinność.

KTM 890 Duke GP wyposażony jest w spory zestaw elektroniki działające w oparciu o czujnik, który rejestruje, co cały czas dzieje się z maszyną. Kierowca może wybierać spośród trybów Rain, Street i Sport, a opcjonalnie też Track. Motocykl wyposażony jest w cornering ABS, kolorowy ekran i w pełni LED-owe światła.

Odmiana oznaczona GP wyróżnia się wyglądem. Prawie cały motocykl jest w kolorze pomarańczowym (łącznie z felgami) i uzupełniony jest kolorem czarnym oraz grafikami mającymi tworzyć sportowy charakter. Podobnie jak mocniejsza wersja R, tak też GP jest wyposażona w osłonę miejsca pasażera z małym oparciem dla kierowcy. KTM 890 Duke GP kosztuje 50 100 zł, czyli 900 zł więcej od modelu podstawowego.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯