Audi Q7 

None

Obraz

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

To istny wieloryb w klasie SUV. Obecny na rynku od trzech lat, na dobre zadomowił się w ścisłej czołówce segmentu. Inżynierowie Audi, aby utrzymać jego wysoką popularność, zdecydowali się wprowadzić delikatny, uatrakcyjniający retusz. Z zewnątrz od razu widać kilka charakterystycznych zmian.

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

W przedniej części w oczy rzuca się wydatny grill o nowych konturach i chromowanych, pionowych żeberkach. Także zderzak nieco zmodernizowano, pokrywając go w dolnej części czarnym bądź popielatym, kontrastowym do nadwozia lakierem.

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Kierunkowskazy oparte na technologii LED zdobią teraz przestrzeń pod reflektorami i zdają się być elementem rozpoznawczym nowego Q7.

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Klapa bagażnika otwierana i zamykana automatycznie również została delikatnie przeprojektowana. Kształt jej przetłoczeń oraz klosze świateł upodobniono do mniejszego, ale zdecydowanie ładniejszego Q5.

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Nowy jest również interfejs rozbudowanego systemu audio. Jego sterowanie wymaga przyzwyczajenia, natomiast podróżujący otrzymali w zależności od wybranej opcji, wbudowany dysk twardy o pojemności do 10 GB na pliki muzyczne, zmieniarkę na sześć płyt, ukrytą w podłokietniku oraz świetnej jakości system Bang&Olufsen. Taka fanaberia jednak sporo kosztuje. High-endowy zestaw wyceniono na około 35 tysięcy złotych.

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Na otarcie łez pozostaje możliwość dowolnej indywidualizacji kolorów tapicerki i materiałów wykończeniowych. W odświeżonym modelu udostępniono całą paletę barw wysokiej gatunkowo skóry i tkaniny. W wyższych wersjach wyposażenia występuje także aluminium i prawdziwe drewno. Elementy dekoracyjne w uboższych konfiguracjach otrzymały odcień matowej czerni.

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Wewnątrz ilość miejsca jest naprawdę imponująca. Mierzące 509 cm auto pomieści 6 lub 7 osób w zależności od konfiguracji tylnej kanapy, która może występować także jako dwa oddzielne fotele.

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Ostatni rząd siedzeń został przewidziany dla pasażerów o wzroście nie przekraczającym 160 cm. Można zamówić uchylne okno dachowe, zamontowane ponad ich głowami. To nowość w wersji poliftingowej. Po złożeniu oparć tylnej kanapy możemy uzyskać całkowicie płaską powierzchnię o pojemności 2035 litrów.

/ 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

W deskę rozdzielczą wbudowano typowe dla Audi zegary. Kluczem do sukcesu mają być nowoczesne jednostki napędowe. Nowością jest proekologiczny silnik Clean Diesel o pojemności 3 litrów. Przy parametrach analogicznych do znanego już dobrze użytkownikom Audi 3.0 TDI, spala on o 0,2 mniej paliwa i spełnia normy emisji spalin LEV II Bin 5 oraz zapowiadaną na 2014 rok Euro-6. Mocno przekonstruowany Diesel otrzymał nowe czujniki w komorze spalania, wysokowydajny układ recyrkulacji spalin oraz katalizator DeNOx, który z wysokociśnieniową pompą wtryskującą płyn AdBlue (uzupełniany na okresowych przeglądach) rozkłada szkodliwe tlenki azotu na azot i wodę.

10 / 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Dobrze znany zestaw instrumentów dookoła kierowcy został delikatnie zmodernizowany. Aby zwiększyć poczucie komfortu i luksusu, dołożono gdzieniegdzie chromowane obramowania, oraz otoczono przejrzyste i okrągłe zegary materiałem typu Metallic.

11 / 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Zwieńczeniem łagodnego designu są aluminiowe obręcze, które w zależności od zastosowanej jednostki napędowej, otrzymały różną ilość ramion.

12 / 12Wielki SUV po liftingu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Cena diesla z systemem Ad Blue jest wyższa o 13 tysięcy, niż zwykłego TDI (235 tys. zł). W ofercie pozostaje również 4.2 TDI, którego moc wzrosła do 340 KM, zaś moment do 760 Nm. Dla amatorów jeszcze mocniejszych wrażeń pozostaje flagowy Diesel V12 o osiągach zbliżonych do S4 (5,5 do setki i 250 km/h prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie) i równie adekwatnej cenie otwierającej się sumą 589 tys. zł. Dla nie kierujących się prawami ekonomii, przygotowano benzynowe jednostki o pojemności 3.6 FSI (280 KM i 360 Nm) oraz V8 4.2 FSI (350 KM i 440 Nm). Ich ceny zaczynają się odpowiednio od 233 tysięcy za V6 i 300 tys. zł za dodatkowe dwa cylindry. Najczęściej kupowane Q7 dysponuje silnikiem 3.0 TDI i kosztuje około 300 tysięcy złotych. Ułamek sprzedaży będą stanowić potężne jednostki benzynowe.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka