Trwa ładowanie...

Akumulatory do elektrycznych KTM-ów będzie produkowała Varta. Nie będą to "paluszki"

KTM i Varta ogłosiły, że wspólnie stworzą platformę akumulatorów do elektrycznych jednośladów. Od razu poinformowano też, jakiej klasy będą to motocykle i należy raczej liczyć na mniejsze miejskie modele.

Efektem współpracy może być elektryczny odpowiednik modelu KTM 125 Duke.Efektem współpracy może być elektryczny odpowiednik modelu KTM 125 Duke.Źródło: Materiały prasowe, fot: KTM
d2xqs7l
d2xqs7l

Marka KTM niedawno wraz z Hondą, Piaggio i Yamahą utworzyła konsorcjum na rzecz wymiennych akumulatorów do motocykli. Jego celem jest opracowanie standardu baterii, które można by wyjmować i pasowałyby do jednośladów różnych producentów. Teraz austriacka firma poinformowała o kolejnym kroku w kierunku stworzenia elektrycznego motocykla. Razem z niemiecką Vartą ma opracować cała platformę akumulatorów do motocykli. Co ciekawe, nie ograniczy się ona do stworzenia baterii i montażu ich w pojazdach, ale ma obejmować cały cykl ich życia, czyli również wykorzystanie później, gdy będą zbyt zużyte, aby sprawdzać się w motocyklach.

Varta to dobrze znana firma. Zmotoryzowanym może kojarzyć się z akumulatorami do samochodów i motocykli, a jeszcze szerzej z bateriami do sprzętu domowego. Jednak do tej pory Varta nie zajmowała się akumulatorami do pojazdów elektrycznych, więc podejmując współpracę wchodzi na nowy dla siebie teren. Oczywiście nie będzie to zupełna egzotyka dla inżynierów niemieckiej firmy, która już dziś wytwarza akumulatory litowo-jonowe do urządzeń przenośnych czy produkuje duże magazyny energii.

Wraz z informacją o współpracy firm KTM i Varta dostaliśmy też szczegół, który mówi, o jakim rodzaju jednośladów mowa. Celem jest bateria 48-voltowa, której dostarczana moc szczytowa ma wynosić ok. 20 kW. Jest to 27 KM i przełoży się na podobną moc silnika. Oznacza to, że nowe akumulatory trafią do mniejszych motocykli. Z jednej strony można się spodziewać miejskich jednośladów (np. elektrycznego Duke’a), a z drugiej KTM może wykorzystać nową technologie w motocyklach crossowych i enduro. Oczywiście niektóre modele mogą mieć mniejszą moc i w ten sposób być odpowiednikami spalinowych "125-tek" na prawo jazdy kategorii B.

Od podjęcia współpracy do wypuszczenia pierwszego elektrycznego motocykla KTM-a z akumulatorami Varty jeszcze długa droga, ale wygląda na to, że coraz większa liczba uznanych producentów jednośladów ma zamiar tworzyć modele na prąd.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj