Zadebiutował LiveWire One i Harley-Davidson mocno obniżył jego cenę

LiveWire to teraz oddzielna podmarka Harleya-Davidsona. Jej pierwszy model One to nic innego, jak stary dobry LiveWire. Wiele wskazuje, że nie zmieniło się nic oprócz nazwy i ceny. Teraz elektryczny motocykl z USA ma być dużo tańszy.

LiveWire OneLiveWire One
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina

Harley-Davidson postanowił wydzielić LiveWire'a jako oddzielną marką motocykli elektrycznych. Na nowe modele przyjdzie nam jeszcze poczekać, a pierwszy w ofercie (o nazwie One) to po prostu sprzedawany już od pewnego czasu Harley-Davidson LiveWire. Wyłączając logo i malowanie, mamy do czynienia z tym samym motocyklem, co dotychczas. Prawie tym samym.

Wystarczy rzut oka na dane techniczne, aby się o tym przekonać. LiveWire One ma ten sam silnik elektryczny Revelation, który jednak zamiast 106 KM - jak dotychczas - teraz będzie generował 102 KM. Według danych technicznych minimalnie mniejszą pojemność ma akumulator 15,4 kWh zamiast 15,5 kWh. Ale te różnice w praktyce będą niezauważalne. Obiecywany zasięg to 235 km w mieście i 153 km w cyklu mieszanym, przy bardziej dynamicznej jeździe.

LiveWire One
LiveWire One © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Samo uzupełnianie energii w akumulator podobnie jak do tej pory ma trwać 11 godzin przy zastosowaniu zwykłego domowego gniazdka lub 60 minut na szybkiej ładowarce (45 minut przy ładowaniu od 0 do 80 proc.). Nadal można liczyć na te same imponujące osiągi, czyli rozpędzanie się do 100 km/h w 3 sekundy i prędkość maksymalną 177 km/h.

Zatem największą różnicą jest nowa cena. Przed doliczeniem podatków Harley-Davidson LiveWire kosztował w USA 29 799 dolarów, a LiveWire One został wyceniony na 21 999 dolarów. Jak widać różnica jest spora – w przeliczeniu jest o ok. 30 tys. zł taniej. Na razie nie poznaliśmy europejskich cen nowej odsłony tego elektrycznego motocykla. W Polsce cena brutto Harleya-Davidsona LiveWire'a to 34 880 euro, czyli ok. 158 500 zł. Zatem licząc na podobny spadek ceny, model One byłby dużo bardziej atrakcyjny.

LiveWire One
LiveWire One © Materiały prasowe | Harley-Davidson
LiveWire One
LiveWire One © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025