Alrendo TS Bravo trafiło do sprzedaży. Jest tak tani, jak obiecywano

Alrendo to nowa chińska marka motocykli elektrycznych, która została stworzona w dużym stopniu z myślą o europejskim rynku. Ich pierwszy model - TS Bravo - ma niezłe osiągi i spory zasięg, a wszystko to przy zaskakująco niskiej cenie.

Alrendo TS BravoAlrendo TS Bravo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alrendo
Szymon Jasina

Gdy "grupa entuzjastów" (jak sami siebie nazywają) z chińskiego Wuxi zapowiedziała, że zrobi stosunkowo tani elektryczny motocykl dla Europy o sporym zasięgu i dobrych osiągach, wydawało się to obietnicą nie do spełnienia. Teraz rusza sprzedaż maszyny o nazwie Alrendo TS Bravo i wygląda, że wszystko zgadza się z zapowiedziami, łącznie z ceną.

Alrendo TS Bravo to miejski motocykl, który swoim wyglądem nawiązuje do mocnych nakedów. Trzeba przyznać, że ten elektryczny streetfighter (a przynajmniej tak wyglądający motocykl) prezentuje się naprawdę świetnie. Wygląda nowocześnie, agresywnie i bez wątpienia nie ma się czego wstydzić. Wymiarami z siedziskiem na wysokości 800 mm też wpasuje się klasę miejskich nakedów. No dobrze, ale stylistyka to tylko jeden aspekt.

Alrendo TS Bravo
Alrendo TS Bravo © Materiały prasowe | Alrendo

Alrendo TS Bravo ma mieć naprawdę niezłe osiągi, z jednym małym "ale", którego nie ukrywano podczas zapowiedzi. Moc chwilowa elektrycznego motocykla sięga imponujących 79 KM (58 kW) i 117,6 Nm. W przypadku napędu na prąd wystarcza jest to naprawdę sporo.

Nominalna moc silnika to już jednak tylko 11 kW, czyli 15 KM. Przekłada się to na prędkość maksymalną równą 135 km/h. Drugim efektem takiej sytuacji jest to, że Alrendo TS Bravo "łapie się" w Europie na kategorię A1, a więc w Polsce można nim jeździć, posiadając kategorię B od przynajmniej 3 lat (jak spalinowymi "125").

Jeszcze bardziej imponuje wielkość akumulatorów – jest to 16,6 kW brutto i 14,3 netto. To ma przekładać się na naprawdę spory zasięg. W mieście ma on wynosić 419 km, a przy prędkości 120 km/h będzie to 150 km. Oczywiście ciągnie to za sobą też sporą masę, gdyż Alrendo TS Bravo waży 249 kg.

Bez wątpienia wrażenie robi też cena. Właśnie ruszyła sprzedaż Alrendo TS Bravo w Holandii, gdzie motocykl ten kosztuje (zgodnie z obietnicą) 9995 euro, czyli ok. 45 tys. zł. Choć może brakuje mu prędkości maksymalnej i ma trochę mniejszą moc, to kosztuje połowę, a nawet jedną trzecią tego, co motocykle elektryczne o podobnym zasięgu.

Alrendo TS Bravo
Alrendo TS Bravo © Materiały prasowe | Alrendo
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3