Yamaha zarejestrowała długą listę nazw motocykli sportowych. To zapowiedź nowych modeli?

Yamaha złożyła w Japonii wniosek o rejestrację dwóch wersji nazw dla 12 różnych motocykli sportowych linii YZF. To nie oznacza, że modele te na pewno powstaną, ale marka z Iwaty na pewno rozważa kilka nowości w tej klasie.

Yamaha R1Yamaha R1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina

Niedawno amerykańskie dokumenty homologacyjne potwierdziły plotki mówiące o tym, że Yamaha przygotowuje następcę modelu R6 (a przynajmniej model, który uzupełni lukę w ofercie) pod nazwą R7. Teraz serwis Motorcycle.com opublikował listę nazw, które Yamaha chce zarejestrować w Japonii. Są to modele od R1 do R9, a także R15, R20 i R25. Oczywiście w każdym przypadku złożono też wniosek o rejestrację nazwy z przedrostkiem YZF.

Oczywiście część z tych nazw dobrze znamy. Aktualnie w Polsce oferowane są sportowe modele R1, R6 (tylko w wersji torowej), R3 i dodatkowo R125. W Japonii można też kupić model YZF-R25 z silnikiem o pojemności 249 cm3, a przez kilka lat w Azji sprzedawana była Yamaha YZF-R15 z jednostką 150 cm3.

Długość listy z zarejestrowanymi w Japonii nazwami powoduje jednak, że trudno powiedzieć, które Yamaha faktycznie będzie miała zamiar wykorzystać. Możliwe, że w Azji wróci "150-tka", gdyż jest to popularna tam pojemność silnika. Sportowy model na bazie Yamahy MT-07 wydaje się niemal pewny. W ofercie zostaną R3 i topowy motocykl japońskiej marki R1. A co z resztą?

Zapewne w dużym stopniu chodziło po prostu o zabezpieczenie się przed tym, aby ktoś inny nie zaczął oferować motocykli o nazwach zbliżonych to tych znanych z oferty Yamahy. Zatem nie wszystkie zarejestrowane modele trafią do sprzedaży. W wielu przypadkach japoński producent nie ma nawet silników odpowiadających kolejnym liczbom w nazwach. Trudno też stwierdzić, czym miałyby się różnić model YZF-R2 od YZF-R20. Jeśli faktycznie powstanie sportowa "200-tka", to zapewne przyjmie jedną z tych nazw, a druga zostanie odłożona na półkę.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę