WAŻNE
TERAZ

Afera ws. działki pod CPK. Dymisje w KOWR

Yamaha Virago – cena, informacje, dane techniczne

Yamaha Virago to klasyczny cruiser, który był produkowany od 1981 r. do 2007 r. Motocykl ten oferowany był w wielu wersjach silnikowych i dziś ta różnorodność zapewnia mu sporą popularność na rynku wtórnym.

Yamaha Virago XV700Yamaha Virago XV700
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | Jamesm113, CC BY-SA 4.0
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Stylistycznie Yamaha Virago to klasyka – średniej wielkości cruiser z dwucylindrowym widlastym silnikiem. Do tego dużo chromu, miękkie siedzisko i często założone po bokach skórzane sakwy. To właśnie ten klasyczny styl połączony z atrakcyjną ceną, ale też mnogością wersji spowodował, że model cieszył się dużą popularnością i był w sprzedaży przez tyle lat.

Początkowo Yamaha Virago była oferowana z silnikiem 750 cm3 (a chwilę później 500 cm3 i 920 cm3) i z pojedynczym amortyzatorem z tyłu. To drugie rozwiązanie szybko zmieniono i od 1984 r. już stosowano dwa amortyzatory. Co ciekawe, w tym samym czasie w USA, by chronić rodzime produkty jak motocykle Harleya-Davidsona, wprowadzono większy podatek na maszyny z silnikami powyżej 700 cm3, co spowodowało stworzenie przez Yamahę wersji z jednostką napędową 699 cm3. Te modele to jednak tylko czubek góry lodowej.

Yamaha Virago XV750
Yamaha Virago XV750 © Wikimedia Commons | Sorin Lingureanu

Yamaha Virago była w różnych okresach oferowana z silnikami od 124 cm3 aż do 1063 cm3. Były to wersje oznaczone: XV125, XV250, XV400, XV500, XV535, XV700, XV750, XV920, XV1000 i XV1100.

Dla wielu osób ciekawą propozycją może być ta z najmniejszym silnikiem. Yamaha Virago XV125 to motocykl, który wygląda tak samo jak mocniejsze odmiany, a przy tym można nim jeździć na prawo jazdy kategorii B. Co więcej, wersja ta była produkowana w latach 1997-2004, a zatem na rynku wtórnym można znaleźć wiele egzemplarzy w dobrym stanie. Na początku jej silnik generował 10 KM, ale już w 1998 r. wprowadzono zmiany i moc wzrosła do 11,3 KM.

Jedną z popularniejszych, a także dłużej produkowanych (1987-2003) wersji była ta o nietypowej pojemości silnika, czyli Yamaha Virago XV535. Ta jednostka napędowa generuje wystarczające na co dzień 42,3 KM.

Yamaha Virago XV535
Yamaha Virago XV535 © Wikimedia Commons | Jacek Halicki, CC BY-SA 4.0

Mnogość wersji oraz popularność Yamahy Virago, gdy była produkowana, spowodowała, że dziś na rynku wtórnym jest w czym przebierać. Ceny - w zależności od wersji (słabsze i popularniejsze są tańsze) - wahają się od 7-8 tys. zł za tańsze egzemplarze do 11,5 tys. zł za te droższe. Wyższe ceny oznaczają albo bardzo małe przebiegi, albo wyjątkowy stan (np. po dużym remoncie), albo jeszcze częściej customizację, w którą poprzedni właściciel włożył sporo pieniędzy.

Yamaha Virago XV250
Yamaha Virago XV250 © Wikimedia Commons | Nerdge
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne