Yamaha Virago – cena, informacje, dane techniczne
Yamaha Virago to klasyczny cruiser, który był produkowany od 1981 r. do 2007 r. Motocykl ten oferowany był w wielu wersjach silnikowych i dziś ta różnorodność zapewnia mu sporą popularność na rynku wtórnym.
Stylistycznie Yamaha Virago to klasyka – średniej wielkości cruiser z dwucylindrowym widlastym silnikiem. Do tego dużo chromu, miękkie siedzisko i często założone po bokach skórzane sakwy. To właśnie ten klasyczny styl połączony z atrakcyjną ceną, ale też mnogością wersji spowodował, że model cieszył się dużą popularnością i był w sprzedaży przez tyle lat.
Początkowo Yamaha Virago była oferowana z silnikiem 750 cm3 (a chwilę później 500 cm3 i 920 cm3) i z pojedynczym amortyzatorem z tyłu. To drugie rozwiązanie szybko zmieniono i od 1984 r. już stosowano dwa amortyzatory. Co ciekawe, w tym samym czasie w USA, by chronić rodzime produkty jak motocykle Harleya-Davidsona, wprowadzono większy podatek na maszyny z silnikami powyżej 700 cm3, co spowodowało stworzenie przez Yamahę wersji z jednostką napędową 699 cm3. Te modele to jednak tylko czubek góry lodowej.
Yamaha Virago była w różnych okresach oferowana z silnikami od 124 cm3 aż do 1063 cm3. Były to wersje oznaczone: XV125, XV250, XV400, XV500, XV535, XV700, XV750, XV920, XV1000 i XV1100.
Dla wielu osób ciekawą propozycją może być ta z najmniejszym silnikiem. Yamaha Virago XV125 to motocykl, który wygląda tak samo jak mocniejsze odmiany, a przy tym można nim jeździć na prawo jazdy kategorii B. Co więcej, wersja ta była produkowana w latach 1997-2004, a zatem na rynku wtórnym można znaleźć wiele egzemplarzy w dobrym stanie. Na początku jej silnik generował 10 KM, ale już w 1998 r. wprowadzono zmiany i moc wzrosła do 11,3 KM.
Jedną z popularniejszych, a także dłużej produkowanych (1987-2003) wersji była ta o nietypowej pojemości silnika, czyli Yamaha Virago XV535. Ta jednostka napędowa generuje wystarczające na co dzień 42,3 KM.
Mnogość wersji oraz popularność Yamahy Virago, gdy była produkowana, spowodowała, że dziś na rynku wtórnym jest w czym przebierać. Ceny - w zależności od wersji (słabsze i popularniejsze są tańsze) - wahają się od 7-8 tys. zł za tańsze egzemplarze do 11,5 tys. zł za te droższe. Wyższe ceny oznaczają albo bardzo małe przebiegi, albo wyjątkowy stan (np. po dużym remoncie), albo jeszcze częściej customizację, w którą poprzedni właściciel włożył sporo pieniędzy.