Wzrost sprzedaży Audi w listopadzie
W listopadzie na całym świecie Audi sprzedało 132 050 samochodów - o 6,8 proc. więcej niż analogicznym miesiącu 2012 r.
Duży wzrost zainteresowania zanotowała uzupełniona o limuzynę rodzina A3 - 40,7 proc. Stawkę zamyka A8, którego nowa generacja pojawiła się właśnie na rynku, a już wzrost sprzedaży tego modelu wyniósł 10,2 proc. Od początku 2013 r. szczególny wpływ na dobre wyniki handlowe "czterech ringów" miało także Q3 (wzrost o 57,1 proc.) i Q5 (14,2 proc.). Od 2016 r. w sprzedaży będzie nowy kompaktowy SUV Q1.
W Chinach do wzrostu przyczyniło się znacząco Audi Q3 (wzrost o 17,9 proc.). Łącznie na tamtejszym rynku sprzedano w listopadzie 44 334 samochody, a od początku roku - 443 664 auta (wzrosty odpowiednio o 17,9 i 19,7 proc.). Największą popularnością w Państwie Środka cieszyły się lokalnie produkowane modele A4 L (wzrost o 18,2 proc.) i A6 L (wzrost o 14,3 proc.).
W USA od początku roku sprzedano 141 048 egzemplarze (wzrost o 13,3 proc.) a w listopadzie - 13 636 sztuk (wzrost o 13 proc.). Dobrymi wynikami w Stanach Zjednoczonych może pochwalić się przede wszystkim Q5. W Europie miał miejsce wzrost o 6,5 proc., będący wynikiem dobrej koniunktury w Wielkiej Brytanii (wzrost o 13,6 proc.), Rosji (18,4 proc.), Polsce (21,28 proc.) i we Włoszech (12 proc.). Sprzedaż spadła w Niemczech (o 13,4 proc.), Francji (7,2 proc.) i w Hiszpanii (4,7 proc.). Łącznie od początku roku na Starym Kontynencie marka zanotowała spadek sprzedaży o 1,6 proc.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl