Wyścigowe Audi z hybrydą

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Audi wystartuje w 80. legendarnym wyścigu 24-godzinnym w Le Mans w dniach 16-17 czerwca 2012, wystawiając w nim cztery samochody LMP1. Dwa z nich, po raz pierwszy wyposażone będą w napęd hybrydowy. Jednocześnie, w sezonie 2012, Audi Sport Team Joest weźmie udział w nowo utworzonych zawodach FIA o Światowe Mistrzostwo Długodystansowe (WEC).

W ślad za pierwszym zwycięstwem silnika TFSI (2001) i historycznym pierwszym triumfem samochodu napędzanego silnikiem diesla (2006), marka z czterema pierścieniami wyznacza kolejny techniczny kamień milowy w najbardziej znanym i najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym.

- Rozwój technologii hybrydowej na potrzeby Le Mans jest co najmniej tak ambitny i wymagający, jak na początku był nasz projekt z silnikiem diesla - wyjaśnia Wolfgang Ullrich, szef Audi Motorsport. - Pierwsze wyniki testów są bardzo obiecujące. Jesteśmy podekscytowani i ciekawi, jak ta technologia zachowa się w połączeniu z naszą ultra lekką konstrukcją na torze w Le Mans. Cały czas widzimy jednak, podobnie jak nasi koledzy w dziale rozwoju, duże możliwości związane z konwencjonalnym napędem. Dlatego jesteśmy zadowoleni, że komisja selekcyjna ACO i FIA zaakceptowała zgłoszenie i cztery nasze samochody mogą wziąć udział w jubileuszowym wyścigu Le Mans.

Audi Sport Team Joest wprowadził dwa samochody do nowych zawodów FIA World Endurance Championship (WEC). Audi planuje także wystawić dodatkowe samochody w wybranych wyścigach, takich jak 12-godzinny w Sebring (USA) i 6-godzinny w Spa-Francorchamps (Belgia), które dla zespołu Audi będą jednocześnie próbą generalną przed Le Mans.

W 80. edycji francuskiego długodystansowego klasyka, Audi startuje z numerami “1” i “2” (napęd hybrydowy) oraz “3” i “4”. Kierowcy to Andre Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard i Oliver Jarvis.

Nowy sportowy prototyp Audi z napędem hybrydowym zostanie zaprezentowany pod koniec lutego. Pierwszy start przewidziano 5 maja, w 6-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps. W wyścigu otwierającym sezon Mistrzostw Świata, 17 marca w Sebring, Audi Sport Team Joest wystartuje raz jeszcze w Audi R18 TDI, które były zwycięzcami Le Mans w roku 2011. Audi wygrywało 24-godzinny wyścig Le Mans w sumie dziesięć razy od 2000 roku, co czyni go najbardziej utytułowaną marką w najnowszej historii wyścigu.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025