Wszystko wskazuje na to, że Harley-Davidson szykuje Pan Americę z mniejszym silnikiem

Harley-Davidson Pan America to bez wątpienia najbardziej nietypowy dla amerykańskiej marki model w jej historii. Aby tak duży projekt miał sens, trzeba jednak zrobić drugi krok i wygląda na to, że niedługo do oferty dołączy model adventure z silnikiem o pojemności 975 cm3.

Harley-Davidson Pan America 1250 SpecialHarley-Davidson Pan America 1250 Special
Źródło zdjęć: © WP
Szymon Jasina

Harley-Davidson Pan America wywołał spore zamieszanie i od początku cieszy się dużym zainteresowaniem. Pierwszy w historii motocykl klasy adventure amerykańskiej marki od razu stanął w szranki z największymi graczami na rynku. Model ten napędzany jest chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 1252 cm3 i mocy 152 KM. Jednak w tym segmencie jest też sporo do ugranie w niższej klasie.

I tu z pierwszym przeciekiem informacji na ten temat przychodzi oficjalna strona internetowa Harleya-Davidsona, a dokładniej oferta akcesoriów. Te dla modelu Pan America mają informację, że pasują do znanych już wersji RA1250 i RA1250S, ale oprócz nich pojawiły się też RA975 i RA965S (tu różnica w liczbie jest zagadką i może być po prostu literówką).

Wszystko to łączy się z faktem, że właśnie zadebiutował Harley-Davidson Nightster, czyli Sportster z mniejszą wersją silnika Revolution Max – o pojemności właśnie 975 cm3. Zatem wygląda na to, że ta sama jednostka napędowa trafi niedługo do tańszej wersji modelu Pan America. Zapewne będzie ona inaczej zestrojona i zaoferuje więcej niż 90 KM dostępne w Nightsterze, ale przy nieco ponad 100 KM będzie idealnie konkurować z wieloma modelami klasy średniej.

Z drugiej strony uniwersalność akcesoriów (i polityka modelowa Harleya) oznaczają, że będzie to ta sama konstrukcja, co w Pan Americe 1250. Można się za to spodziewać uboższego wyposażenia. Jeśli miałbym zgadywać, to stawiałbym np. na brak elektronicznie sterowanego zawieszenia. Jak będzie w rzeczywistości? Zapewne przekonamy się niedługo.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025