Harley-Davidson Sportster znowu bardziej podstawowy. Debiutuje Nightster

Harley-Davidson Nighster to po części model, jakiego nie było, a w pewnym sensie motocykl bliższy poprzednim Sportsterom. Otrzymał nowy silnik Revolution Max 975T, który czyni go nieco słabszą i bardziej bazową wersją w linii Sportsterów.

Harley-Davidson NightsterHarley-Davidson Nightster
Źródło zdjęć: © Harley-Davidson | Daniel N. Johnson
Szymon Jasina

Harley-Davidson wprowadza do oferty model Nightster, który jest kolejnym modelem napędzanym silnikiem chłodzonym cieczą. Zgodnie z pojawiającymi się od dawna plotkami, jest to mniejsza wersja konstrukcji o nazwie Revolution Max. Zamiast 1252 cm3 ten widlasty dwucylindrowiec ma pojemność 975 cm3. Jest to silnik, który oryginalnie był tworzony z myślą o nakedzie Bronx, który jednak prawdopodobnie nie powstanie.

Skoro już mowa o silniku, to z jednej strony jest on wyraźnie słabszy od 122-konnej jednostki w Sportsterze S (już mocno zmienionej w porównaniu do wersji o mocy 152 KM w Pan Americe), a z drugiej 90 KM przy 7500 obr/min to cały czas solidna wartość. Wraz z maksymalnym momentem obrotowym równym 95 Nm przy 5000 obr/min na pewno zapewnia niezłe osiągi. Oczywiście mniejszy silnik zapewni większy zasięg na mieszczącym 11,8 l zbiorniku paliwa.

Harley-Davidson Nightster
Harley-Davidson Nightster © Harley-Davidson | Buddy Wilinski

Sam Harley-Davidson Nightster jest też modelem, który swoim wyglądem ma być bardziej klasycznym przedstawicielem gatunku. Jest więc niewielka obudowa przedniego reflektora, która nieco przypomina tę z Low Ridera S, tylne zwieszenie z dwoma amortyzatorami (o regulowanym napięciu wstępnym) czy klasycznie poprowadzony wydech. To zdecydowanie propozycja dla tych, dla których Sportster S wyglądał niewystarczająco harleyowo.

Z drugiej strony, podobnie jak w już oferowanym Sportsterze, Nightster ma jak najbardziej współczesną konstrukcję i rozwiązania techniczne. Aby motocykl był lżejszy i zarazem sztywniejszy, silnik jest częścią strukturalną połączoną z ramą, a tylna część motocykla została wykonana z aluminium. Przednie zawieszenie to widelec Showa z goleniami o średnicy 41 mm.

Harley-Davidson Nightster
Harley-Davidson Nightster © Harley-Davidson | Daniel N. Johnson

Bardziej oldschoolowy jest też prędkościomierz, który w Nightsterze jest analogowy z małym monochromatycznym wyświetlaczem. Za to nie zabrakło wyboru trybów jazdy – są: drogowy, sportowy i na deszcz. Oprócz obowiązkowego ABS-u nowy model Harleya-Davidsona ma też kontrolę trakcji i system regulujący moment obrotowy silnika przy redukcji biegu, który ogranicza poślizg tylnego koła.

Harley-Davidson Nightster trafi do sprzedaży jeszcze w kwietniu 2022 r. i jego cena to 15 760 euro (nieco ponad 73 tys. zł przy aktualnym kursie) za wersję czarną lub 16 050 euro (74,5 tys. zł) przy szarym lub czerwonym lakierze.

Harley-Davidson Nightster
Harley-Davidson Nightster © Harley-Davidson | 2021 Harley-Davidson Motor Company. Usage: Unlimited Worldwide
Harley-Davidson Nightster
Harley-Davidson Nightster © Harley-Davidson | Daniel N. Johnson
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy