Wreszcie jest! Norton V4SV oznacza ostateczny powrót brytyjskiej marki

Historia Nortona w ostatnich latach przypomina dobry thriller. Jednak wszystko wskazuje na to, że brytyjska marka wychodzi na prostą. Do sprzedaży trafił "najbardziej luksusowy brytyjski suberbike, jaki powstał" – bo tak o modelu V4SV mówi producent.

Norton V4SVNorton V4SV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Norton
Szymon Jasina

Norton V4SV to poprawiona wersja modelu V4SS, który powstał jeszcze za czasów Stuarta Garnera. O licznych wadach i problemach tej konstrukcji można by pisać książki, ale V4SV ma być ich pozbawiony. Krótko mówiąc – jest to ten nowoczesny i zaawansowany technicznie motocykl, jakim topowy model Nortona miał być od początku.

Za napęd odpowiada stworzony przez brytyjską firmę silnik V4 o pojemności 1200 cm3, który generuje maksymalną moc 185 KM i maksymalny moment obrotowy 125 Nm. O ile dzisiaj te wartości może nie imponują, tak reszta konstrukcji już może robić wrażenie. Motocykl zbudowany jest w oparciu o aluminiową ramę. Nadwozie oraz znajdujący się pod siedzeniem zbiornik paliwa wykonano z włókna węglowego, a wszystko dodatkowo wzmocniono kevlarem.

Norton V4SV
Norton V4SV © Materiały prasowe | Norton

W przednim kole znalazł się w pełni regulowany widelec Öhlins NIX30, natomiast z tyłu amortyzator Öhlins TTXGP, który również ma pełną regulację. Cały układ hamulcowy dostarcza Brembo. Z przodu są to dwie tarcze o średnicy 330 mm, natomiast z tyłu pojedyncza mierząca 245 mm. W zmianie biegów pomaga quickshifter.

Nie zabrakło też takich punktów wyposażenia jak w pełni LED-owe światła (również do jazdy dziennej) czy wyświetlacz o przekątnej 6 cali. Może być na nim wyświetlany obraz z umieszczonej z tyłu kamery. Systemy elektroniczne obejmują kontrolę trakcji biorącą pod uwagę kąt pochylenia motocykla czy tryby jazdy (drogowy, sportowy i na deszcz). Do tego Norton V4SV wyposażony jest w dostęp bezkluczykowy i elektroniczną blokadę kierownicy.

Norton V4SV
Norton V4SV © Materiały prasowe | Norton

Nowy Norton V4SV oferowany jest w dwóch wersjach kolorystycznych. Ta nazwana Manx jest srebrna z czerwonymi detalami i felgami, a także niektórymi miejscami, gdzie odsłonięte jest włókno węglowe. Z tyłu nie mogło zabraknąć brytyjskich flag. Druga opcja to Carbon. Praktycznie cała to pomalowane jedynie przeźroczystym lakierem włókno węglowe (również w przypadku felg). Jedynie po bokach znalazły się oznaczenia modelu, a za Union Jack siedzeniem jest tym razem czarno-biały.

Norton V4SV
Norton V4SV © Materiały prasowe | Norton
Norton V4SV
Norton V4SV © Materiały prasowe | Norton
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła