WAŻNE
TERAZ

Incydent koło portu w Szczecinie. "Kolejna rosyjska prowokacja"

Włosi pokazali Piaggio 1. To elektryczny skuter z wyjmowanym akumulatorem

Piaggio zaprezentowało oczekiwany nowy skuter elektryczny. Ma on być mocnym wejściem włoskiej firmy w tę gałąź rynku i świadczy o tym nazwa. Nowy skuter nazywa się po prostu 1 i oferowany jest w trzech wersjach.

Piaggio 1Piaggio 1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Piaggio
Szymon Jasina

Włosi wygląd Piaggio 1 opisują tak: "racjonalny, ale nie nudny". Oznacza to, że ma on dość typowe dla skuterów kształty i brakuje mu szczególnej ekstrawagancji. Z drugiej strony zadbano o szczegóły, aby dało się poznać, że mamy do czynienia z wyjątkowym modelem. Nie mogło oczywiście zabraknąć kolorowego wyświetlacza o przekątnej 5,5 cala czy świateł LED.

Elektryczny skuter Piaggio oferowany będzie w trzech wersjach różniących się pojemnością akumulatora i mocą silnika. Podstawowy model 1 to motorower (odpowiednik spalinowych 50 cm3), którego moc wynosi 1,2 kW (1,6 KM), a prędkość maksymalna równa jest 45 km/h. Ma on ważący 10 kg akumulator o pojemności 1,4 kWh, co przełożyć ma się na zasięg 55 km w trybie Eco lub 48 km w trybie Sport.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Piaggio 1+ ma ten sam napęd, ale większy akumulator o pojemności 2,3 kWh, którego masa to 15 kg. W tym przypadku zasięg w trybie Eco to już 100 km, a w trybie Sport 68 km. Topowym modelem jest Piaggio 1 Active. Ma on taki sam większy akumulator jak wersja 1+, ale też mocniejszy silnik (2 kW, czyli 2,7 KM) i prędkość maksymalną 60 km/h, przez którą nie załapuje się na kategorię AM. 1 Active ma zasięg 85 km w trybie Eco i 66 km przy ustawieniu Sport.

Czym się różnią te dwa tryby? Sport pozwala wykorzystać pełen potencjał napędu, natomiast Eco ogranicza prędkość maksymalną do 30 km/h, a przyspieszenie jest mniej dynamiczne.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Na uwagę zasługuje akumulator, gdyż można go wyjąć w kilka sekund i dzięki rączce zanieść do domu, a tam naładować. Uzupełnianie energii z gniazdka 220 V ma zajmować 6 godzin, co oznacza, że będzie wystarczało podłączyć baterię na noc, aby następnego dnia cieszyć się pełnym zasięgiem.

Piaggio 1 bez akumulatora waży 75 kg (79 kg w przypadku wersji Active) i zostało zaprojektowane z myślą o ergonomii. Siedzenie znajduje się na wysokości 770 mm, przy kierownicy znalazł się haczyk na siatkę, a na pokładzie znaleźć można też gniazdo USB. Nieduży akumulator oznacza, że pod kanapą udało się wygospodarować przestrzeń mieszczącą kask typu jet.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Piaggio 1 oferowane jest w sześciu wersjach kolorystycznych. Trzech jednobarwnych – szarej, białej i czarnej – oraz trzech dwukolorowych nazwanych Sunshine Mix, Arctic Mix i Forest Mix. Dodatkowo odmianę Active można rozpoznać po kolorze czerwonym na tylnym wahaczu.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę