Włosi pokazali Piaggio 1. To elektryczny skuter z wyjmowanym akumulatorem

Piaggio zaprezentowało oczekiwany nowy skuter elektryczny. Ma on być mocnym wejściem włoskiej firmy w tę gałąź rynku i świadczy o tym nazwa. Nowy skuter nazywa się po prostu 1 i oferowany jest w trzech wersjach.

Piaggio 1Piaggio 1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Piaggio
Szymon Jasina

Włosi wygląd Piaggio 1 opisują tak: "racjonalny, ale nie nudny". Oznacza to, że ma on dość typowe dla skuterów kształty i brakuje mu szczególnej ekstrawagancji. Z drugiej strony zadbano o szczegóły, aby dało się poznać, że mamy do czynienia z wyjątkowym modelem. Nie mogło oczywiście zabraknąć kolorowego wyświetlacza o przekątnej 5,5 cala czy świateł LED.

Elektryczny skuter Piaggio oferowany będzie w trzech wersjach różniących się pojemnością akumulatora i mocą silnika. Podstawowy model 1 to motorower (odpowiednik spalinowych 50 cm3), którego moc wynosi 1,2 kW (1,6 KM), a prędkość maksymalna równa jest 45 km/h. Ma on ważący 10 kg akumulator o pojemności 1,4 kWh, co przełożyć ma się na zasięg 55 km w trybie Eco lub 48 km w trybie Sport.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Piaggio 1+ ma ten sam napęd, ale większy akumulator o pojemności 2,3 kWh, którego masa to 15 kg. W tym przypadku zasięg w trybie Eco to już 100 km, a w trybie Sport 68 km. Topowym modelem jest Piaggio 1 Active. Ma on taki sam większy akumulator jak wersja 1+, ale też mocniejszy silnik (2 kW, czyli 2,7 KM) i prędkość maksymalną 60 km/h, przez którą nie załapuje się na kategorię AM. 1 Active ma zasięg 85 km w trybie Eco i 66 km przy ustawieniu Sport.

Czym się różnią te dwa tryby? Sport pozwala wykorzystać pełen potencjał napędu, natomiast Eco ogranicza prędkość maksymalną do 30 km/h, a przyspieszenie jest mniej dynamiczne.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Na uwagę zasługuje akumulator, gdyż można go wyjąć w kilka sekund i dzięki rączce zanieść do domu, a tam naładować. Uzupełnianie energii z gniazdka 220 V ma zajmować 6 godzin, co oznacza, że będzie wystarczało podłączyć baterię na noc, aby następnego dnia cieszyć się pełnym zasięgiem.

Piaggio 1 bez akumulatora waży 75 kg (79 kg w przypadku wersji Active) i zostało zaprojektowane z myślą o ergonomii. Siedzenie znajduje się na wysokości 770 mm, przy kierownicy znalazł się haczyk na siatkę, a na pokładzie znaleźć można też gniazdo USB. Nieduży akumulator oznacza, że pod kanapą udało się wygospodarować przestrzeń mieszczącą kask typu jet.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Piaggio 1 oferowane jest w sześciu wersjach kolorystycznych. Trzech jednobarwnych – szarej, białej i czarnej – oraz trzech dwukolorowych nazwanych Sunshine Mix, Arctic Mix i Forest Mix. Dodatkowo odmianę Active można rozpoznać po kolorze czerwonym na tylnym wahaczu.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro