Trwa ładowanie...

Włosi pokazali Piaggio 1. To elektryczny skuter z wyjmowanym akumulatorem

Piaggio zaprezentowało oczekiwany nowy skuter elektryczny. Ma on być mocnym wejściem włoskiej firmy w tę gałąź rynku i świadczy o tym nazwa. Nowy skuter nazywa się po prostu 1 i oferowany jest w trzech wersjach.

Piaggio 1 Piaggio 1 Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio
d3n1mjw
d3n1mjw

Włosi wygląd Piaggio 1 opisują tak: "racjonalny, ale nie nudny". Oznacza to, że ma on dość typowe dla skuterów kształty i brakuje mu szczególnej ekstrawagancji. Z drugiej strony zadbano o szczegóły, aby dało się poznać, że mamy do czynienia z wyjątkowym modelem. Nie mogło oczywiście zabraknąć kolorowego wyświetlacza o przekątnej 5,5 cala czy świateł LED.

Elektryczny skuter Piaggio oferowany będzie w trzech wersjach różniących się pojemnością akumulatora i mocą silnika. Podstawowy model 1 to motorower (odpowiednik spalinowych 50 cm3), którego moc wynosi 1,2 kW (1,6 KM), a prędkość maksymalna równa jest 45 km/h. Ma on ważący 10 kg akumulator o pojemności 1,4 kWh, co przełożyć ma się na zasięg 55 km w trybie Eco lub 48 km w trybie Sport.

Piaggio 1 Materiały prasowe
Piaggio 1 Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio

Piaggio 1+ ma ten sam napęd, ale większy akumulator o pojemności 2,3 kWh, którego masa to 15 kg. W tym przypadku zasięg w trybie Eco to już 100 km, a w trybie Sport 68 km. Topowym modelem jest Piaggio 1 Active. Ma on taki sam większy akumulator jak wersja 1+, ale też mocniejszy silnik (2 kW, czyli 2,7 KM) i prędkość maksymalną 60 km/h, przez którą nie załapuje się na kategorię AM. 1 Active ma zasięg 85 km w trybie Eco i 66 km przy ustawieniu Sport.

d3n1mjw

Czym się różnią te dwa tryby? Sport pozwala wykorzystać pełen potencjał napędu, natomiast Eco ogranicza prędkość maksymalną do 30 km/h, a przyspieszenie jest mniej dynamiczne.

Piaggio 1 Materiały prasowe
Piaggio 1 Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio

Na uwagę zasługuje akumulator, gdyż można go wyjąć w kilka sekund i dzięki rączce zanieść do domu, a tam naładować. Uzupełnianie energii z gniazdka 220 V ma zajmować 6 godzin, co oznacza, że będzie wystarczało podłączyć baterię na noc, aby następnego dnia cieszyć się pełnym zasięgiem.

Piaggio 1 bez akumulatora waży 75 kg (79 kg w przypadku wersji Active) i zostało zaprojektowane z myślą o ergonomii. Siedzenie znajduje się na wysokości 770 mm, przy kierownicy znalazł się haczyk na siatkę, a na pokładzie znaleźć można też gniazdo USB. Nieduży akumulator oznacza, że pod kanapą udało się wygospodarować przestrzeń mieszczącą kask typu jet.

Piaggio 1 Materiały prasowe
Piaggio 1 Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio

Piaggio 1 oferowane jest w sześciu wersjach kolorystycznych. Trzech jednobarwnych – szarej, białej i czarnej – oraz trzech dwukolorowych nazwanych Sunshine Mix, Arctic Mix i Forest Mix. Dodatkowo odmianę Active można rozpoznać po kolorze czerwonym na tylnym wahaczu.

Piaggio 1 Materiały prasowe
Piaggio 1 Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio
Piaggio 1 Materiały prasowe
Piaggio 1 Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio
Piaggio 1 Materiały prasowe
Piaggio 1Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio
Piaggio 1 Materiały prasowe
Piaggio 1 Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio
Piaggio 1 Materiały prasowe
Piaggio 1 Źródło: Materiały prasowe, fot: Piaggio
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3n1mjw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3n1mjw
Więcej tematów