VW Tiguan
Dobra zmiana
None
Pierwsza generacja Tiguana przez prawie 9 lat znalazĆa 2,8 miliona klientĂłw na caĆym Ćwiecie. Drugie wcielenie jest wyraĆșnie wiÄksze, nowoczeĆniejsze i bardziej oszczÄdne. DziÄki licznym elektronicznym gadĆŒetom, systemom bezpieczeĆstwa i mocnym jednostkom napÄdowym, ma szansÄ powtĂłrzyÄ, a nawet poprawiÄ sukces poprzednika. Pierwsze egzemplarze lada dzieĆ pojawiÄ siÄ w polskich salonach sprzedaĆŒy.
SUV-y to najszybciej rozwijajÄ cy siÄ segment na Ćwiecie. UdziaĆ w rynku wynosi 30% i stale siÄ powiÄksza. Nie dziwi wiÄc, ĆŒe VW w przyszĆym roku zaprezentuje nastÄpcÄ Touarega. Niemniej, na tle rywali, najmniejszy pĂłki co w ofercie Tiguan przedstawia siÄ bardzo dojrzale. To jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie pojazdĂłw w swojej klasie, a jakoĆciÄ wykonania, jednostkami napÄdowymi i rozmiarami depcze po piÄtach Mercedesowi GLC i rywalowi zza miÄdzy â Audi Q5. Kompaktowego SUV-a oparto na platformie MQB. WzglÄdem poprzednika, auto wyraĆșnie urosĆo. Nadwozie ma 4486 mm dĆugoĆci (o 60 mm wiÄcej), 1839 szerokoĆci (30 mm wiÄcej), a rozstaw osi zwiÄkszono do 2681 mm (77 mm wiÄcej). Takie wymiary sprawiajÄ , ĆŒe niemiecka konstrukcja zaczÄĆa wykraczaÄ poza gabaryty przypisane segmentowi kompaktowych samochodĂłw o uniwersalnym charakterze.