Trwa ładowanie...
d1yv25o
VW Golf 8 kontra Toyota Corolla - jeden z nich będzie liderem

VW Golf 8 kontra Toyota Corolla - jeden z nich będzie liderem

Przez dekady Volkswagen Golf był domyślnym wyborem dla milionów klientów i punktem odniesienia dla konkurentów. Był po prostu wzorcowym modelem samochodu. Obecnie hatchback z Wolfsburga nie pełni już jednak tej dominującej roli. W ostatnich latach coraz lepiej zaczął przyjmować się inny wzorzec: hybrydowej Toyoty Corolli. Spotyka się on z na tyle dużym zainteresowaniem, że w ostatnich miesiącach to właśnie kompakt z Japonii okupował pozycję lidera polskiego rynku. Gdy więc tylko na polskich drogach pojawiła się ósma generacja Golfa, Zachar Zawadzki z AutoCentrum.pl i Mateusz Żuchowski z Autokult.pl postanowili porównać te dwa auta, by przekonać się, które z nich jest lepsze.

Cześć fotonowy Volkswagen Golf BarRozwiń

Transkrypcja:

Cześć fotonowy Volkswagen Golf Bardzo się cieszę że mogłam go przedstawić na polskich drogach tak naprawdę jeżdżeniem już od kilku dni zdążyłem nagrać film tylko o nim ale w związku z tym że ze mną dzisiaj jest Mateusz to przeczuwać nie że będzie porównanie moglibyśmy go w takim naturalnym najbliższym przeciwnikiem również wysoko w tabeli z wynikami sprzedaży czyli jest ze Skodą octavią ale to by było zbyt nudne No tak nie będziemy tutaj robić wewnętrznego pojedyncze Volkswagena Dlatego ja ci prowadziłem samochód który nawet w ostatnich miesiącach skutecznie podgryza w oktawie w tej właśnie pozycji lidera rynku sprzedaży w Polsce i jest z tym samochodem rola którą tu widzicie tutaj ten bestseller Toyoty rzeczywiście tak że na polskim rynku w ostatnich miesiącach już zaczyna górować więc zobaczymy czy ten obecny mniej więcej roku na polskim rynku japoński konkurent grupy Volkswagena jest w stanie zagrozić zupełnie nowemu Volkswagen covid Olkowi zobaczymy co z tego wyjdzie bo w sumie sam do końca Jeszcze nie wiem obydwa przeprowadzone przez nas dzisiaj samochodem można by było uznać za taki wzorzec auta kompaktowego to jak jest se w 2020 roku Volkswagen uważa że to musi być auto zachowawcze ale jednocześnie bardzo nowoczesne i rzeczywiście nowoczesnych technologii jest całkiem sporo w środku popatrzymy na to auto na zewnątrz to Poznajemy oczywiście Volkswagena Golfa zmiany i widoczne są głównie z przodu zmienił się cały pas przedni jak również z tyłu Golf powędrował z boku klapy bagażnika na sam środek kiedyś to jeszcze będzie listwa świetlna ale to może kiedyś jeszcze nie teraz nie chce mogę udawać że nawet Golf jest jakąś na walutę ma love my się prawdziwą rewolucją jest ta nowa nowa stara Karola No bo ona już jest ponad rok na rynku ale mimo że jest półtora roku przez cały czas Jest bardzo nowoczesna no po pierwsze nazwa Karola która nie była obecna przez pewien czas mnie śmiało is a teraz Corolla hatchback znów nazywa się korą zmieniła się całkowicie z wyglądu Myślę że bardzo awansowała jeśli chodzi o Trakt o jakość No i także jeśli chodzi o technologię ponieważ do napędu do bramy napędowej dołączyła także mocniejsza opcja hybrydowa więc po stronie Corolli mamy wiele argumentów za jednak przez cały czas o krok przed Golfem być Jakie jest twoje pierwsze wrażenie jakie pierwsze słowo czujesz i chcesz wypowiedzieć opisując ten samochód tak że to będzie jakiś wielki zachwyt Ale jeśli mam być szczery to namieszało nie ma nie ma szału No cóż no nie jest jakiś szampon to dla mnie nie jest już tak że golf jest jakoś powiedzmy krok przed samą konkurencją co ono plastiki według mnie jakoś nie wyróżniający się na tle konkurencji widzę dwa ekrany Czyli to co jest teraz w każdym aucie Czyli my się nawet że pod względem funkcjonalności czerwona mi to może być krok do tyłu w stosunku do poprzedniego pierwsze wrażenie na pewno jeśli chodzi o jakość i tworzyw i z pasowania to tutaj nic się nie pogorszyło już Próbowałem wszystko tutaj wyszarpać wymacać na swoim miejscu i jest dobrze prasowane Zwróć uwagę że jest znacznie mniej Piano Black niż tak się spodziewać ale są też inne wrażenie takiego takiej zmiany na niekorzyść być może bierze się stąd również Golf poszedł w tym samym kierunku co no wiele im wielu innych producentów czyli pozbył się przycisków takie samochód ale ja to jest to coraz bardziej smartfonowe oczy przycisków fizycznych pozostało na środku na drzwiach natomiast wszystko co dało się przełożyć na panele dotykowe zostało przełożone i przed tobą mówisz są dwa ekrany tak jak w innych samochodach Ale to nie chodzi o to żeby zamontować dwa ekrany tylko o to żeby na Tychy plan wyświetlały się bardzo ciekawe intuicyjne ładne i można powiedzieć nieraz Innova wreszcie tak jak teraz masz na przykład smartliner samochód przemawia do ciebie twoimi potrzebami co jeszcze ważne pomimo że na przykład ustawienie klimatyzacji na co wszyscy często narzekają wyleciały na ekran ekranem są dotykowe co prawda ale stałe przyciski które zawsze tam są więc jeśli chcesz zmienić czy głośność przy ustawienie temperatury z prawej czy z lewej strony to też zawsze na ciebie czekają mnie w tym samym miejscu a poza tym cały ten infotainment jest o wiele lepszy takie bardziej smartfonowy intuicyjny i ja jako informatyk Naprawdę podziwiam brenneke zostało zrobione Szczególnie że że to jest dosyć duża zmiana i zrobiono to na przykładzie No samochodu który dosyć dobrze się sprzedaje na golfie więc ktoś tutaj naprawdę No poszedł na całość a już nawet jak powiedzieć mi też się kluczyk podoba Myślę że jest fajniejszy jest fajniejszy ale wiesz może o szczegółach z przodu nie będziemy tak dużo rozmawiać bo ja tutaj siedzę znowu I przypadkowo ponieważ że tak po pierwsze i to robiłem również też był teraz Anna sobą i również się jeszcze więc to chodź sam Golf nie zmienił swoich wymiarów dramatycznie bo tyle nawet nawet bagażnik został bez bez zmian mniejsze jest to 80 litrów 16 miesiąc Ale po złożeniu foteli jest troszkę mniej Jak narysować mnie troszkę się nie zmieniło ale jakby nie stał się bardziej bagażowy natomiast to co mamy do dyspozycji w ten sam rozstaw osi tak to wszystko jest maksymalnie wykorzystane ja naprawdę sam ze sobą jeszcze się komfortowo do tego czy Strefowa klimatyzacja tego wcześniej Nie było No to nie wiem czy jest się czym chwalić tylko raz że wcześniej nie bo w takim razie myślę co teraz w takim razie Corolla zobaczymy co wymaga teraz Zrewanżuję się Jakie jest twoje pierwsze wrażenie w Corolli No cóż tak dużo się zmieniło w Golfie Co sprawiło że przez chwilę nie mogłem odnaleźć A ja ci powiem dokładnie tak samo niewiele zmieniło się tylko że się nie zmieniło w w Toyocie Corolli A to dlatego że wciąż widzimy to mnóstwo i przycisków i sam nie wiem czy to nie jest trochę zaleta to jest zaleta Właśnie miałem od razu Od tego zacząć że to jest zaleta Zobacz mamy ekran mamy po bokach przyciski mamy tutaj przed sobą ekran mamy po bokach te analogowe wskaźniki ja się w tym lepiej czuję powiem ci bo tak dobrze Tam możesz sobie niby szybko obsługiwać No ale to ty masz jeszcze szybciej tak masz fizyczne pokrętła masz te wszystkie przyciski także do wszystkich funkcji menu i masz od razu mnie nie musisz oderwać wzroku od drogi tak samo Zgadza się nie musisz oderwać wzroku od drogi dlatego że nie chcesz po tym klikać bo to co widzisz na ekranie szczególnie nie do klikania dlatego że system infotainment w Toyocie jest taki jaki jest czy nie musimy tego należy szczególnie komentować Czekamy wszyscy na nową wersję oczywiście Monika leje i do przodu ale tam jeszcze jest mimo wszystko nie trochę z tyłu w stosunku nie tylko do Volkswagena No muszę przyznać rzeczywiście Pod pewnymi względami powiedziałbym że Toyota jest przez cały czas taka trochę egzoty europejskie warunki konserwatywna tak tak Ponieważ z jednej strony tak jakość tych materiałów spasowanie wszystko według mnie nie budzi mnie to tam się wszystko wszystko ładnie spasowane naprawdę tutaj pod względem wykonania obydwa te samochodowa prezentują bardzo wysoki właśnie tylko tak z jednej strony jest okej wykonanie tylko tak mamy te przyciski od ogrzewania foteli które nie wiadomo skąd w ogóle wyglądają jak w aucie typu sprzed 10 lat to pokrętła to wszystko dalej wygląda tak jak w Corolli nie wiem Mój tata miał chyba Corolla w tył albo trzy generacje w tył no te przyciski wydaje mi się nie zmieniły się przez tą ponad dekadę więc Pod pewnymi względami jednak Corolla No w sumie sprawdzone rozwiązanie tak no ale nie jest konserwatywna w zakresie napędu prawda to też ma pewne swoje minusy Oczywiście są tam za mną się przed tobą w sensie na Oczywiście tutaj ja się tutaj nie czuję Aż tak dobrze jak w Golfie ponieważ siedzę nieco wyżej w efekcie wylądowałem głową i już dosyć mocno w podsufitce to jest problem drugi problem że chodź tutaj na dobrą sprawę się jeszcze i nie powiedziałbym że jest nie bardzo źle to jednak w Golfie miałem przedszkole mi parę centymetrów więcej no i nie ma tego wytrzeć Istria strefaklimatyzacji no tak no i bagażnik na papierze różnica No dobrze i tak na papierze jest nawet całkiem sporo bo w 380 litrów Corolla 313 tak ponieważ ta większa hybryda wymusiła przeniesienie część podzespołów także jeszcze pod podłogę jest ta podłoga zaczyna się całkiem wysoko no i ten bagażnik już jest taki płaski powiedziałbym że segment niżej można sporo całkiem przykładów znaleźć gdzie bagażniki są większe niż że w tej akurat Corolla ale to prawdopodobnie wyjdzie nam z kolei inplus Podczas próby jazdy po mieście chodzi o to żeby minusy nie przesłoniły nam plusów a później staropolskie powiedzenie także cóż może od razu przejdźmy do Prusów i zobaczymy jak ten samochód sprawdza się na drodze 5 m może warto zacząć od tego że jedziemy samochodem który całkiem zgrabnie połączył Ogień i wodę bo mamy napęd można by tak więc jak coś to prawda że mamy takie kubełkowe fotele przez wersja gr sport to nie jest jakiś jakiś tam po prostu byle byle hybryda to nie jest tylko nazwa bo rzeczywiście pod 180 koni i to nie jak mało jak na hybrydę tak na czy to jest w ogóle wersja która występuje nie tylko jako gr sport to jest po prostu jedna z opcji napędowych Corolli teraz jest ta mocniejsza hybryda litrowym silnikiem benzynowym także dostępna w Corolli No i co mamy w takim razie więcej mocy a przez cały czas mamy niskie spalanie bo zobacz teraz jedziemy sobie przez miasto w Pradze smoka namalowany przez miasta dopiero poniosło się do pięciu było nawet poniżej pięciu ogólnie ten napęd hybrydowy Toyot No jest już według mnie nieprzyzwoicie blisko perfekcji bo tak z jednej strony nie wiem do końca ale ona naprawdę zużywają mało paliwa a teraz mnie irytują ponieważ wszystko coś dobrze mamie biegów całkiem nieźle przekonuje nas do siebie że fvt jest taką tak trzyma te obroty to już nie wyjeżdżam bo to nie pada a nie jak teraz już tą skrzynię także na droga szybkiego ruchu ten napęd poczynił duży krok naprzód bo tak że tam i komfort akustyczny jeśli chodzi o ekonomika wszystko poszło bardzo do przodu co to nie poszło do przodu to do przodu jednak nie poszedł układ kierowniczy No tutaj mamy niby sportowe fotele mocniejszy silnik No ale to nie jest przez cały czas materiał na hot hatcha bo jeśli chodzi o prowadzenie to jest powiedzmy taka taka klasyczna hybryda Toyoty to znaczy dość mi wszystko No ale w sumie Czego się spodziewać jeśli chcę być bestsellerem to musi zadowolić i dyktujesz do sportowo i w tych cudowna komfortowo warto powiedzieć że nie tylko przez pryzmat spalanie i mocy należy oceniać ten samochód ale też przez pryzmat elektryczny bez ślubne jest dostępny od hopa natury tak to jest Niemal jak elektryk to w sensie że no po każdym dotknięciu gazu na tych od razu reaguje Oczywiście to jest chwilowy efekt bo moc silnika elektrycznego nie jest jakaś szczególnie wielka i później do gry wchodzi co słychać silnik spalinowy ale jednak ta natychmiast albo się reakcji w tym napędzie No przekonuje do siebie podobne A to mniej więcej o więcej korali wiemy W takim razie już w miarę wszystko jeśli chodzi o jej ekonomikę Ojej a zara mi równie magiczny sposób pojawia się Golf więc do niego się z miłością zobaczymy w takim razie od tego punktu odniesienia jakim jest Corolla bo tam na trzy wersje napędowe teraz dwie hybrydy jedną ekonomiczną wersję benzynową jak w 2020 roku odpowiada na to 8 generacja Golfa dzisiaj odpowiada sześcioma silnikami konwencjonalnymi allanah jest oczywiście i gtb takie teraz już to GTI GTD wszystko będzie tylko mojego Różnica jest taka że Karola jest już jakiś czas na rynku już wszystkie wersje które chciała natomiast Golf jest dopiero na początku drogi 6 w wersji czyli 2 diesle dwie jednostki trzycylindrowy 10 TFSI dosyć ciekawe bo pomimo pojemności to jest zupełnie inna jednostka która pracuje w cyklu Millera nie będziemy teraz tego rozwijać ale to jest bardzo ciekawy koncert mówi się o nim że czterosuwowy silnik pracuje w pięciu słowach de facto nie Więc jak ktoś chce polecam do ciebie do czytania bo to jest fascynujące ciekawe o tyle że w Corolli z kolei mamy cykl Atkinsona więc też nie taki klasyczny dokładnie odpal w silniku 15 to jest i mamy cykl Otto więc się pochwalił myśmy się że wiemy wszystko wszystko zwykłe i możemy przejść dalej no więc ty mamy też dwie odmiany TFSI Ave mocowe a w najmocniejszej tej 150 konnej okazje jechać mamy też odmiany jeszcze psi jakaś tam marketingowa nazwa na miękko hybrydę czyli układ 4048 do silnik elektryczny zintegrowany ze spalinowym który daje nam no powiedzmy przewagę jeśli chodzi o zużycie paliwa nie to niszczy podobno składamy 10% ale jest to jakieś tam 60 pomiarów tak No właśnie a propos spalanie jest chwilowo mamy 7 i 1 więc powiem godzinki jazdy miejskiej w spokojnej i spoko więc mamy też nieco bardziej żwawy start z miejsca no bo jednak ten silnik elektryczny zawsze tam może nam pomóc delikatnie krzyż mocny nie jest no ale przede i to pokażemy na światłach fantastycznie rozwiązany system start stop który jak już gasi silnik to jego ponowne odpalenie nie nie nie nie jest nie normalne dokładnie na kierownicy ani w kabinie po prostu w obrotomierzu widzimy że silnik już chodzi A wcześniej nie chodzi o to też widać było pogoda Gniezno w samochodzie w Gnieźnie wyciszony więc naprawdę jego rozruch jest tylko wydarzeniem na obrotomierzu i tylko ten samochód nie jest szczególnie szybki jak ma najmocniejszą póki co do pełną wersję ale nie można też narzekać jest po kim jest okiem żwawy ale No widać że Volkswagen pozostawił całkiem sporo przestrzeni na to żeby tam gdzieś tam wyżej było idzie TDI GTI Golf nie ma nuty elektryczne i tak bardzo odczuwalne jak Corolli którą można się zachwycił a tutaj był też ja zobaczyłem Jedną jedną rzecz zobaczyłem bardzo elektryczną mianowicie i ja siedzę na czymś co jest napięciem Chyba uważasz tak tak więc tutaj jest jakiś to ja to ja to zamontowałem dlatego że jak będziesz narzekał na golfa to ja tutaj ma taki przycisk Tak ale rzeczywiście cały czas Pytałeś Aha tak że tak nie będziesz mi się tak Ale tak serio mówiąc to możemy powiedzieć że golf na razie nie jest za bardzo jakiś to są takie wersję właśnie powiedzmy te początkowe uniwersalny jaki i zapewne będzie nawet na tych chwilę to jest po prostu taki uniwersalny domyślnego to wydaje mi się jednak że tak jak tutaj z tego czuję to Komfort się troszkę podniósł czy to jest tylko moje subiektywne chyba w tym przykładzie nagrzać taki sztywny wszystko tak twardo chodzi Co to jest troszkę się wywalił to to nie subiektywne odczucie to jest obiektywna Rouge między Karoliną A Volkswagenem w koronie nie możesz wybrać trybu jazdy za bardzo tak na pewno nie w takim zakresie a tu mamy tryb Eco comfort sport indywidualny w tym indywidual masz cały jaka będzie ranek różnych opcji które możesz sobie ustawiać I muszę przyznać że pomiędzy trybem Sportowym a trybem a trybem to ofertowym jest bardzo wyraźna odczuwalna różnica na kierownicy w dużym stopniu też bo bo bo tak jak jeździ Komfort to to to ja w pierwszej chwili wszedłem do tego naprawdę taki aż taki rozlazły nijakich na szczęście a jesteśmy w trybie Koło fortuny transport O tak ten ciężar na kierownicy ta posłuszna trajektoria jazdy w zakrętach tak od więc generalnie rzeczywiście ten samochód Tak jak powiedziałem powinni się dostosować do każdego dnia Do każdego odbiorcy Dlatego między innymi jakby dobrze się sprzedawał bo bo nikogo nie pasował wieloosobowo więc więc wciąż taki musiał być no ale tutaj dzięki takim a nie innym ustawienie możemy przez jakiś czas Jeździć bardziej komfortowego No dobra ale to jeszcze ciekawostka czy w takim razie tutaj też jest system odzyskiwania energii z hamowania Czy czujesz Żeby tak oczywiście i to jest odczuwalne jak i też Odwołaj się do swojego pierwszego kontaktu w tym pierwsze pierwsze hamowanie wiersze hamowanie tym samochodem było takie czemu jej nie chciał waluty mocniej samo jak w hybrydach on hamuje troszkę bardziej hybrydzie czyli najpierw odzysk oczywiście przy trzecim hamowaniu właściwie przestań to rejestrować bo się dostosował m Natomiast różnica po przesiadce z innego auta który nie było chyba z odzyskiwaniem energii jest przez pierwsze 2 hamowanie dosyć wiesz Czyli jeśli mówimy o tym wzorcu samochodu w roku 2020 to Ciekawe że nawet te opcje wydawałoby się takie benzynowe stają się na która zbawi wrażenie tutaj pojawia się jakiś ślad tej hybrydy choćby w tym ponownym uruchomieniu silnika czy w hamowaniu to jednak hybrydy żyje nam się ta motoryzacja coraz bardziej No cóż producenci dobrą sprawę nie mają lombard podsumowaniem znaczy w ogóle od celów bo jeszcze o tym i mówiliśmy Te samochody są bardzo podobne Jeśli chodzi o katalogowe wartości 10 5000 kosztują bazowe dwie osoby 20 zł więcej Corolla Natomiast tutaj mamy jeszcze dodatkowo promocje z okazji wprowadzenia nowego modelu więc tak naprawdę to kosztuje 6000 zł nie Teoretycznie już praktycznie też Golf jest tańszy Ale o tak właśnie teoretycznie Praktycznie to różnie bywa ponieważ Golf jak to ma w zwyczaju od razu na start daje rabaty dziwna polityka i też od razu na start jest dość oszczędny jeśli chodzi o wyposażenie no bo jednak Volkswagen prawda nigdy nie były przesadnie fajne jeśli chodzi o wyposażenie w postawie więc na start Golf jest 90 ale ma silnik 10 50 koni tutaj mam od razu silniki 12 116 koni zapewne trochę więcej wyposażenia więc jeśli chodzi o ten stosunek do tego co się dostaje w zamian myślę że to nie jest od razu także Volkswagen jest teraz w lepszej sytuacji w obronie Volkswagena Powiedziałbym tylko że nawet ta podstawowa wersja golas ma cyfrowe Malediwy z przodu i z tyłu i parę innych niespodzianek których się jeszcze parę lat temu nie spodziewali byśmy się nawet wyższej wersji wyposażenia A dzisiaj są dostępne nawet w tej najtańszej z minus rabat jutro jest tyle na temat cen Myślę że możemy przejść do jakiegoś podsumowania Oczywiście że to już tak naprawdę fajny sposób jest podsumowanie że jeśli mówimy o tym wzorcu samochodu w 2020 to on jednak jest no naprawdę Wydaje mi się na wysokim poziomie ponieważ obydwa te z tych samochodów pokazują że ten wzorzec jest konkurencyjny do już całkiem dużo za tą cenę i to co się dostaje jest naprawdę zaawansowane Technologicznie i tak że działa No bo Wiele się mówi o tym że niekoniecznie to nowe rozwiązania przynoszą Progress No tutaj widać że przenoszą Progres ponieważ sportowe no i też nie dużo palą jednak Zgadza się ciekawy jest dla mnie to że choć Te samochody są kompletnie różne nawet i wyglądu konserwatywne Golf kontra odważnie narysowane No całkiem jednak nie źle natomiast zupełnie inny poziom multimediów zupełnie inny pomysł na napędy Tytan chodzę naprawdę Mają kompletne różne podejście do tego jak ma wyglądać ten segment kompaktach a mimo to trafiają tak naprawdę do swoich odbiorców których jest bardzo wielu tak i to że te samochody pomimo że są kompletnie różnymi pomysłami na auto kompaktowe odnoszą sukces pokazuje że nie ma jednej jedynej definicji najlepszego auta kompaktowego a w przypadku konkretnie tych egzemplarzy ja bym powiedział że choć zapewne należycie do jednego z dwóch obozów aut japońskich czy niemieckich takiego a nie innego wyglądu albo projektu środka wnętrza i tak dalej tylko tego Czy już wiecie która auto byście chcieli czy może nic decydujecie się jeszcze jej nie wiecie którekolwiek z tych aut wybierzecie nie będziecie żałować to nie jest przypadek że te auta tak dobrze się sprzedają to są po prostu propozycje roku 2000
d1yv25o
d1yv25o
Więcej tematów