Volvo XC90

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

/ 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

10 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

11 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

12 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

13 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

14 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

15 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

16 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

17 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

18 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

19 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

20 / 20Rewolucyjny SUV ze Szwecji

Obraz
© WP.PL

Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła