Rewolucyjny SUV ze Szwecji
Zdecydowana zmiana stylistyki to najbardziej widoczna nowość nowego Volvo, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena), która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.
Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania - również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.
Kolejną dużą nowością w XC90 jest wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Jest to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i niską średnią emisję CO2. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe - diesle i benzynowe - wszystkie o czterech cylindrach.