Volkswagen wyda 34 mld euro na samochody elektryczne. Już reorganizuje pracę w fabryce

Niemiecki gigant upatruje najbliższej przyszłości motoryzacji w samochodach elektrycznych oraz autonomicznych i chcen a tym polu grać pierwsze skrzypce. Na osiągnięcie tego celu chce do 2022 roku wydać 34 mld euro.

I.D. Crozz II Concept to jeden z koncepcyjnych modeli zaprezentowanych przez Volkswagena w ostatnich latach
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik

Volkswagen planuje elektryfikację wszystkich modeli oferowanych przez koncern, a więc także przez inne jego marki, do 2030 roku. Oznacza to, że każdy spośród około 300 samochodów otrzyma wersję z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Wiadomo, że nad w pełni elektrycznym crossoverem pracuje już Skoda. Jego premiera ma nastąpić w 2019 roku.

Wprowadzenie do oferty pojazdów elektrycznych i hybryd to nie tylko kwestia inwestycji w badania rozwojowe, ale też konieczność reorganizacji produkcji. Wiadomo już, że od 2019 roku w fabryce Skody w miejscowości Mlada Boleslav powstawać będą komponenty napędów elektrycznych i hybryd plug-in dla aut wszystkich marek koncernu.

Jeśli chodzi o Volkswagena, to produkcja elektrycznych i hybrydowych samochodów tej marki ma koncentrować się przede wszystkim na fabryce w Zwickau. W 20119 roku z taśm montażowych mają zjechać pierwsze egzemplarze kompaktowego modelu I.D., który trafi do salonów w 2020 roku. W tym samym niemieckim mieście powstawać mają też elektryczne warianty modeli Audi, Skody i Seata. Będzie to wymagało przeniesienia producji Passata i Golfa do innych fabryk.

Ambitne plany koncernów samochodowych w zakresie napędów elektrycznych i hybrydowych to efekt pomysłu zaostrzenia przez Unię Europejską przepisów środowiskowych. Nowe limity emisji CO2, które miałyby obowiązywać w UE od 2020 roku, mają być o 25-35 proc. niższe od obecnych. Zaostrzenie przepisów o emisji zanieczyszczeń w komunikacji czeka również Chiny. Dla firm motoryzacyjnych oznacza to konieczność dostosowania swojej oferty do nowych wymogów.

Źródło: Automotive News Europe

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy