Volkswagen Golf vs. Seat Leon
Inżynieria emblematowa (ang. badge engineering) to strategia, wedle której ten sam produkt (z mniejszymi lub większymi zmianami) sprzedaje się pod różnymi nazwami, najczęściej w różnej cenie. Problem w tym, że klienci nie zawsze chcą dać się przekonać, że ten sam towar opakowany inaczej rzeczywiście jest czymś innym i że faktycznie warto za niego zapłacić więcej.
Inżynieria emblematowa (ang. badge engineering) to strategia, wedle której ten sam produkt z mniejszymi lub większymi zmianami sprzedaje się pod różnymi nazwami, najczęściej w różnej cenie. Problem w tym, że klienci nie zawsze chcą dać się przekonać, że ten sam towar opakowany inaczej rzeczywiście jest czymś innym. I że faktycznie warto za niego zapłacić więcej.
Jednym z mistrzów inżynierii emblematowej, obok m.in. General Motors, jest koncern Volkswagena. Przykładem niech będzie platforma MQB, na której oparte są obecnie aż cztery modele samochodów – Volkswagen Golf, Seat Leon, Skoda Octavia i Audi A3. Cztery auta zbliżone do siebie konstrukcyjnie, które różnią się wyglądem i charakterem, ale przede wszystkim ceną.