Voge powiększa silniki. Nowe wersje otrzymają oznaczenie 525

Voge przygotowuje nowy silnik dla swoich mocniejszych modeli. Zgodnie z nazwą będzie on nieco większy, ale wbrew nazwie – nadal nie przekroczy pół litra pojemności. Zmiana obejmie wszystkie trzy modele chińskiej marki.

Voge 525ACVoge 525AC
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Voge
Szymon Jasina

Voge to stworzona przez chińską firmę Loncin marka, która jest bardziej "premium" w stosunku do innych z tego azjatyckiego kraju. Dzięki temu udało się jej zaistnieć w Europie jako konkurent Benelli, ale też tańsza alternatywa dla bardziej uznanych producentów. W swojej ofercie ma modele oznaczone liczbami 300 i 500. W Polsce na razie oferowane są te z mniejszymi silnikami i możliwe, że "500" nie zobaczymy, gdyż niedługo zastąpią je "525".

Aktualnie oferowane modele 500R (naked), 500DS (adventure) i 500AC (retro naked) napędzane są silnikiem o pojemności 471 cm3 i mocy 46,9 KM. Mają one być zastąpione nowymi o oznaczeniach 525R, 525DS i 525AC. Wbrew nazwie, choć większe, to nadal będą one miały pojemność poniżej pół litra (po prostu Voge chce w ten sposób zaznaczyć powiększenie jednostek napędowy). Nowe silniki mają mieć 494 cm3, co uzyskano, zwiększając zarówno średnicę, jak i skok tłoka.

Wprowadzenie nowej, mocniejszej wersji wydaje się typową koleją rzeczy, ale w tym pojawia się dodatkowa kwestia – dotychczasowe modele "mieściły się" w granicach uprawnień kategorii A2. W przypadku tej europejskiej kategorii prawa jazdy maksymalna moc to 47,6 KM (35 kW). Nowy silnik ma jednak mieć 53,9 KM, co oznacza wymóg "pełnego A".

Czy Voge faktycznie zdecyduje się na taką zmianę? A może modele o oznaczeniu 525 na innych rynkach faktycznie będą oferować ponad 50 KM, a w Europie nieco mniej? Wydaje się logicznym, aby chińska firma przynajmniej oferowała opcję limitera mocy, jak ma to miejsce w przypadku wielu mocniejszych modeli dostępnych dziś na Starym Kontynencie. W końcu jest to klasa motocykli stworzona z myślą o kategorii A2.

W kwestii stylistyki i układu jezdnego nie należy spodziewać się większych zmian. Najbardziej zauważalna różnica będzie wiązać się układami wydechowymi dostosowanymi do nowego silnika.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟