| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12079/amrapide1-550.jpeg',550,372) ) |
| --- | Brytyjski producent samochodów przyzwyczaił klientów do dwudrzwiowych maszyn o sportowym zacięciu. Tym samym firma traciła klientów poszukujących reprezentacyjnych, 4-drzwiowych limuzyn.
W obecnych czasach nikt nie potrafi bezczynnie patrzeć na setki tysięcy dolarów nabijające kabzę konkurentów. Skoro Porsche odważyło się rozpocząć testy czterodrzwiowej limuzyny, Aston Martin mógł bez wstydu zaprezentować taki właśnie pojazd.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12079/rapide-04-550.jpeg',550,365) ) |
| --- | Model Rapide zachwyca piękną linią nadwozia. Do środkowego słupka pojazd jest niemal identyczny, jak sportowi bracia. Za fotelami pierwszego rzędu dach zaczyna stromo opadać, przez co jego linia niewiele różni się od kształtów znanych z typowego coupe. Rasowej prezencji dodają również okna pozbawione ram, a także niewielkie szyby w tylnych drzwiach.
We wnętrzu – jak przystało na Astona Martina – podróżni są rozpieszczani przez skóry najwyższej jakości oraz doskonałe nagłośnienie. W celu podniesienia komfortu konstruktorzy zdecydowali się na montaż tylko czterech foteli. Każde z siedzisk jest oczywiście elektrycznie regulowane. Nietypowym, acz stylowym wyróżnikiem stylistycznym jest pokrycie tylnej części ich oparć drewnem najwyższej próby.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12079/rapide-07-550.jpeg',550,404) ) |
| --- | W aucie prezentowanym podczas salonów motoryzacyjnych bagażnik był wyposażony w schowek na dwie butelki wina oraz zestaw czterech kieliszków. Możliwość składania foteli drugiego rzędu, a także obszerna pokrywa 615-litrowego bagażnika zwiększa funkcjonalność Astona Martina Rapide. Przestronność samochodu została zwiększona optycznie poprzez montaż przejrzystego dachu. Panele tworzące poszycie przyciemniają się po naciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12079/rapide-08-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | Do napędu limuzyny o sylwetce coupe posłuży 12-cylindrowy, 6-litrowy silnik o mocy 480 KM. Moment obrotowy trafi na tylną oś poprzez automatyczną skrzynię ZF z sześcioma przełożeniami. Sprint do 100 km/h nie zajmie więcej, niż 5 sekund i potrwa do czasu, gdy wskazówka prędkościomierza zbliży się do liczby 300...
Aston Martin Rapide ma zadebiutować pod koniec przyszłego roku, ubiegając premierę Porsche Panamera. Prognozy mówią o produkcji 1000-2000 egzemplarzy. Dokładna cena nie została ustalona, jednak trudno oczekiwać, by była mniejsza, niż 250 000 euro.
Łukasz Szewczyk