Suzuki V-Strom 1050 – cena, informacje, dane techniczne

Suzuki V-Strom 1050 to największy i najmocniejszy motocykl typu adventure w ofercie tej japońskiej marki. Został on stworzony do dalekich podróży niezależnie od tego, czy jedzie się po równym asfalcie na krętych górskich drogach, czy po szutrze prowadzącym przez las lub pustynię.

Suzuki V-Strom 1050XTSuzuki V-Strom 1050XT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Suzuki
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Motocykle nazywane dual sport czy adventure to maszyny, które mają sprawdzić się nie tylko podczas bliższych, ale też dalszych wypraw. I Suzuki od lat ma w tym segmencie linię V-Strom. Największym i najmocniejszym dziś jest model oznaczony numerem 1050.

Napędzany jest on silnikiem o pojemności 1037 cm3, który dostarcza maksymalną moc 107 KM przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący okrągłe 100 Nm przy 6000 obr./min. Suzuki V-Strom 1050 ma m.in. elektronicznie sterowaną przepustnicę drive-by-wire czy tempomat działający w zakresie od 50 do 160 km/h. Jak przystało na maszynę typu adventure, ma spory bak paliwa mieszczący 20 l.

Suzuki V-Strom 1050XT
Suzuki V-Strom 1050XT © Materiały prasowe | Suzuki

Motocykl ten ma długość 2265 mm, szerokość 870 mm i wysokość 1515 mm. Wysokość siedziska to 855 mm przy prześwicie wynoszącym 165 mm. Suzuki V-Strom 1050 waży 236 kg. Jednak te wszystkie dane dotyczą wersji standardowej. W ofercie znajduje się też odmiana V-Strom 1050XT. Jest to odmiana lepiej przystosowana do trudów dalekich wypraw. Oprócz tego, że wyróżnia ją inne malowanie i szprychowe koła, to ma takie dodatki jak rurową ochronę silnika czy osłony na dłonie.

W wersji standardowej Suzuki V-Strom 1050 kosztuje 54 500 zł, natomiast odmiana XT to wydatek 61 500 zł. Obie odmiany mogą być wyposażone w pakiet Travel Pack z trzema pojemnymi kuframi i podgrzewanymi manetkami.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3