Suzuki GSR600 – cena, informacje, dane techniczne

Suzuki GSR600 to naked, który bazował na sportowym GSX-R600, miał wysokoobrotowy silnik oraz wyróżniał się swoją stylistyką z charakterystycznymi kierunkowskazami wbudowanymi w nadwozie. Przede wszystkim miał on uzupełnić ofertę marki o średniej wielkości nakeda oferującego osiągi na poziomie konkurencji.

Suzuki GSR600Suzuki GSR600
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | JakM1
Szymon Jasina

W 2006 roku Suzuki pokazało model GSR600. Swoim wyglądem bazował on na koncepcyjnym B-Kingu (który później przerodził się też w niszowy model produkcyjny). Najbardziej rozpoznawalnym elementem łączącym te maszyny były przednie kierunkowskazy wbudowane w nadwozie. Jednak oprócz tej masywnej obudowy baku Suzuki GSR600 było typowym nakedem. Rządził w nim minimalizm i brak owiewek. Z tyłu lekkość podkreślał ukryty pod siedziskiem wydech, który wizualnie komponował się z tylnymi światłami. W ofercie Suzuki szybko pojawiła się też odmiana GSR600 S, która miała też firmową szybkę i osłonę chłodnicy.

Suzuki miało w swojej ofercie serię Bandit, ale "650-tka" była zdecydowanie słabsza od takich modeli konkurencji jak Yamaha FZ6 i potrzebna była na to odpowiedź. Postanowiono wykorzystać sportowy model GSX-R600 i na jego bazie stworzyć nakeda. Przeniesiono czterocylindrowy silnik, którego moc jednak znacząco zmniejszono do i tak niezłych 98 KM przy 12 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 65 Nm przy 9600 obr./min.

Suzuki osiągnęło założony cel i GSR600 zbierało dobre opinie. Łączyło sportowy rodowód z nieco prostszym i miększym zawieszeniem. Jednak dzięki swojej zwrotności sprawdzał się jako streetfighter. Motocykl ten osiąga 100 km/h w 3,6 s i rozpędza się maksymalnie do 220 km/h.

W ciągu ostatnich lat motocykl ten cieszy się sporą popularnością na rynku wtórnym, a to oznacza, że jego ceny przestały znacząco spadać. Na jego zakup trzeba przeznaczyć od 10 tys. zł do nawet 15 tys. zł.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3