Suzuki Katana odświeżone. Nietypowy wygląd pozostał
Suzuki Katana to model o stylistyce nawiązujące do jego imiennika z lat 80. Jako wyjątkowy motocykl namieszał na rynku na tyle, że cały czas pozostaje w sprzedaży. Właśnie otrzymał sporo nowości, których jednak nie widać na pierwszy rzut oka.
Suzuki Katana bazuje na modelu GSX-S1000 – jest de facto tym samym motocyklem, ale ubranym w retro nadwozie. Oczekiwane zatem było, że po pokazaniu nowej generacji mocnego nakeda, niedługo odświeżona zostanie też Katana. Jak łatwo się domyśleć, lista nowości w przypadku debiutującego teraz modelu jest identyczna jak w GSX-S1000.
Przede wszystkim czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 został dostosowany do Euro 5. Zmieniło się w nim wiele – wałki rozrządu, sprężyny zaworów, wydech i airbox. Zastosowano też nowy system ride-by-wire. Co ciekawe, nie tylko pozwoliło to na spełnienie norm ekologicznych, ale podniosło też moc do 152 KM przy 11 000 obr./min (wcześniej było to 150 KM przy 10 000 obr./min). Poprawił się też przebieg momentu obrotowego.
Zmianę biegów można obsługiwać za pomocą działającego w obie strony quickshiftera, a Suzuki ulepszyło też działanie sprzęgła. Jak przystało na motocykl tej klasy można wybierać z trzech trybów jazdy. Kontrola trakcji ma pięć poziomów czułości i można ją też całkowicie wyłączyć.
Suzuki Katana zbudowane jest w oparciu o lekką aluminiową ramę modelu GSX-S i wahacz pochodzący ze sportowego GSX-R. Przednie zawieszenie KYB jest w pełni regulowane, a przy kole znalazły się dwie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm obsługiwane przez zaciski Brembo.
Suzuki Katana na 2022 r. oferowane będzie w dwóch nowych wersjach kolorystycznych. Pierwsza to niebieski mat z ciemnozłotymi felgami, natomiast druga jest ciemnoszara z czerwonymi kołami. W obu przypadkach ulepszone zegary mają czerwony tryb nocny.