Sprawdzamy, które samochody palą najmniej. Wyniki EQUA Index

Obraz
Źródło zdjęć: © East News | East News/Adam STASKIEWICZ
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

/ 3Nie wierz katalogom

Obraz
© East News | East News/Adam STASKIEWICZ

Paliwo będzie droższe. To oznacza, że dobrym pomysłem jest rozejrzenie się za samochodem, który mało pali. Oto modele, które z benzyną i olejem napędowym obchodzą się najoszczędniej.

Posłowie przyjęli nowelizację ustawy o biokomponentach. Zakłada ona, że do ceny paliwa dołączona zostanie opłata emisyjna. Należy się spodziewać wzrostu cen przy dystrybutorach o około 10 gr za litr. Jeśli zamierzasz kupić samochód, zapewne jednym z ważniejszych czynników wyboru modelu będzie spalanie. Niestety, by je sprawdzić, nie wystarczy sięgnąć do katalogów.

Oficjalne dane producentów znacznie różnią się od rzeczywistego spalania. Bierze się to z faktu, że do określania poziomu emisji i zapotrzebowania na paliwo wciąż używa się laboratoryjnego cyklu NEDC. Od września cykl zostanie zmieniony na WLTP, co powinno zbliżyć dane katalogowe do spalania osiąganego przez kierowców. Jak jest teraz? Według wyliczeń EQUA Index, europejskiej organizacji testującej samochody w realnym ruchu, w 2016 r. (danych za rok 2017 jeszcze nie ma) samochody benzynowe spalały średnio o 27 proc. więcej niż w katalogu, a diesle o 35 proc. więcej.

Sprawdźmy więc, które z modeli testowanych w 2017 i 2018 r. przez EQUA Index rzeczywiście palą najmniej. Na kolejnych slajdach możecie zapoznać się z 40 najlepszymi wynikami. Oprócz nazwy modelu i średniego spalania podajemy pojemność oraz moc silnika oraz rodzaj przekładni.

/ 3Samochody z silnikiem Diesla

Obraz
© WP.PL | Tomasz Budzik

Citreon C3, 1,6 l, 100 KM, skrzynia manualna – 4,9 l/100km
Citroen C3 Aircross, 1,6 l, 100 KM, skrzynia manualna – 5,0 l/100km
Fiat Tipo, 1,6 l, 120 KM, skrzynia manualna – 5,0 l/100km
Peugeot 208, 1,5 l, 102 KM, skrzynia manualna – 5,0 l/100km
Renault Clio, 1,5 l, 90 KM, skrzynia manualna – 5,0 l/100km
Volkswagen Golf, 1,4 l, 75 KM, skrzynia manualna – 5,0 l/100km
Citroen C4 Cactus, 1,6, 100 KM, skrzynia manualna – 5,1 l/100km
Ford Ka+, 1,5 l, 95 KM, skrzynia manualna – 5,1 l/100km
BMW X2, 2,0 l, 150 KM, skrzynia manualna – 5,2 l/100km
Mini Clubman, 2,0 l, 150 KM, skrzynia manualna – 5,2 l/100km
Peugeot 308, 1,5 l, 130 KM, skrzynia manualna – 5,2 l/100km
Renault Captur, 1,5 l, 90 KM, skrzynia manualna – 5,2 l/100km
Skoda Fabia, 1,4 l, 105 KM, skrzynia manualna – 5,2 l/100km
Opel Corsa, 1,2 l, 75 KM, skrzynia manualna – 5,2 l/100km
Volvo V40, 2,0 l, 120 KM, skrzynia manualna – 5,2 l/100km
BMW serii 1, 1,5 l, 116 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Fiat 500L, 1,2 l, 95 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Fiat Panda 4x4, 1,2 l, 95 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Ford Focus, 1,5 l, 120 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Jeep Compass, 1,6 l, 120 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Mercedes Klasy A, 1,5 l, 109 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Mini Hatch, 1,5 l, 116 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Skoda Rapid, 1,4 l, 90 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Volkswagen Golf, 1,6 l, 115 KM, skrzynia manualna – 5,3 l/100km
Audi A1, 1,6 l, 116 KM, skrzynia automatyczna – 5,4 l/100km
Mercedes Klasy B, 1,5 l, 109 KM, skrzynia manualna – 5,4 l/100km
Peugeot 2008, 1,5 l, 120 KM, skrzynia automatyczna – 5,4 l/100km
Peugeot 3008, 1,5 l, 99 KM, skrzynia manualna – 5,4 l/100km
Seat Ateca, 1,6 l, 115 KM, skrzynia manualna – 5,4 l/100km
Seat Leon, 2,0 l, 150 KM, skrzynia manualna – 5,5 l/100km
Skoda Octavia, 1,6 l, 115 KM, skrzynia manualna – 5,5 l/100km
Opel Astra, 1,6 l, 110 KM, skrzynia manualna – 5,5 l/100km
BMW serii 3, 2,0, 163 KM, skrzynia manualna – 5,6 l/100km
BMW X1, 2,0 l, 150 KM, skrzynia manualna – 5,6 l/100km
Nissan Juke, 1,5 l, 110 KM, skrzynia manualna – 5,6 l/100km
Seat Arona, 1,6 l, 95 KM, skrzynia manualna – 5,6 l/100km
Audi Q2, 1,6 l, 116 KM, skrzynia automatyczna – 5,7 l/100km
Ford C-Max, 1,5 l, 120 KM, skrzynia manualna – 5,7 l/100km
Mazda 6, 2,2 l, 150 KM, skrzynia manualna – 5,7 l/100km
Mercedes CLA, 2,1 l, 136 KM, skrzynia manualna – 5,7 l/100km

/ 3Samochody benzynowe

Obraz
© Materiały prasowe

Ciotroen C1, 1,0 l, 72 KM, skrzynia manualna – 5,5 l/100km
Volkswagen Polo, 1,0 l, 75 KM, skrzynia manualna – 5,5 l/100km
Skoda Citigo, 1,0 l, 60 KM, skrzynia manualna – 5,6 l/100km
Citoren C3, 1,2 l, 68 KM, skrzynia manualna – 5,7 l/100km
Toyota Aygo, 1,0 l, 68 KM, skrzynia manualna – 5,7 l/100km
Audi A1, 1,0 l, 95 KM, skrzynia manualna – 5,8 l/100km
Audi A3, 1,0 l, 116 KM, skrzynia manualna – 5,8 l/100km
Citroen C4 Cactus, 1,2 l, 82 KM, skrzynia manualna – 5,8 l/100km
Peugeot 308, 1,2 l, 110 KM, skrzynia manualna – 5,8 l/100km
Smart ForTwo, 1,0 l, 71 KM, skrzynia manualna – 5,8 l/100km
Mazda 2, 1,5 l, 75 KM, skrzynia manualna – 5,9 l/100km
Toyota Yaris, 1,0 l, 69 KM, skrzynia manualna – 5,9 l/100km
Volkswagen Golf, 1,0 l, 85 KM, skrzynia manualna – 5,9 l/100km
Citroen C3 Aircross, 1,2 l, 82 KM, skrzynia manualna – 6,0 l/100km
Seat Mii, 1,0 l, 60 KM, skrzynia manualna – 6,0 l/100km
Smart ForFour, 1,0 l, 71 KM, skrzynia manualna – 6,0 l/100km
Suzuki Vitara, 1,6 l, 120 KM, skrzynia manualna – 6,0 l/100km
Volkswagen up!, 1,0 l, 60 KM, skrzynia manualna – 6,0 l/100km
Ford Fiesta, 1,0 l, 85 KM, skrzynia manualna – 6,1 l/100km
Seat Ibiza, 1,0 l, 95 KM, skrzynia manualna – 6,1 l/100km
Skoda Fabia, 1,0 l, 60 KM, skrzynia manualna – 6,1 l/100km
Suzuki Swift, 1,4 l, 140 KM, skrzynia manualna – 6,2 l/100km
Citroen C4 SpaceTourer, 1,2 l, 130 KM, skrzynia manualna – 6,3 l/100km
Kia Picanto, 1,0 l, 67 KM, skrzynia manualna – 6,3 l/100km
Opel Astra, 1,0 l, 105 KM, skrzynia manualna – 6,3 l/100km
Peugeot 2008, 1,2 l, 82 KM, skrzynia manualna – 6,3 l/100km
Ford Ka+, 1,2 l, 70 KM, skrzynia manualna – 6,4 l/100km
Seat Arona, 1,0 l, 95 KM, skrzynia manualna – 6,4 l/100km
Skoda Rapid, 1,0 l, 110 KM, skrzynia manualna – 6,4 l/100km
Audi Q2, 1,0 l, 116 KM, skrzynia manualna – 6,5 l/100km
Hyundai i20, 1,2 l, 84 KM, skrzynia manualna – 6,5 l/100km
Opel Adam, 1,2 l, 70 KM, skrzynia manualna – 6,5 l/100km
Seat Toledo, 1,0 l, 115 KM, skrzynia manualna – 6,5 l/100km
Skoda Octavia, 1,0 l, 115 KM, skrzynia manualna – 6,5 l/100km
Fiat 500, 1,2 l, 70 KM, skrzynia manualna – 6,6 l/100km
Seat Leon, 1,0 l, 115 KM, skrzynia manualna – 6,6 l/100km
Skoda Karoq, 1,0 l, 115 KM, skrzynia manualna – 6,6 l/100km
Toyota Auris, 1,2 l, 116 KM, skrzynia manualna – 6,6 l/100km
Volkswagen T-Roc, 1,0 l, 115 KM, skrzynia manualna – 6,6 l/100km
Seat Ateca, 1,0 l, 115 KM, skrzynia manualna – 6,7 l/100km

Źródło: EQUA Index

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie