Silniki stworzone do współpracy z LPG
2,4 R5 (Volvo)
Alternatywą dla jednostek wysokoprężnych są silniki benzynowe wyposażone w instalację LPG. Spalając ponad dwukrotnie tańszy gaz zapewnimy sobie spore oszczędności już w ciągu roku. Musimy tylko pamiętać, że nie wszystkie motory dobrze znoszą pracę na takim paliwie. Przedstawiamy propozycje, które wzorowo z nim współpracują.
Alternatywą dla jednostek wysokoprężnych są silniki benzynowe wyposażone w instalację LPG. Spalając ponad dwukrotnie tańszy gaz, zapewnimy sobie spore oszczędności już w ciągu roku. Musimy tylko pamiętać, że nie wszystkie motory dobrze znoszą pracę na takim paliwie. Przedstawiamy propozycje, które wzorowo z nim współpracują.
Chyba każdy z kierowców doskonale wie, czego może spodziewać się od szwedzkich producentów. Specjalnością Saaba, jak i Volvo, od dziesięcioleci było bezpieczeństwo oraz benzynowe silniki zdolne pokonać kilkaset tysięcy kilometrów. Poza wyśmienitymi turbodoładowanymi jednostkami, dużą popularnością cieszą się wolnossące konstrukcje - brak drogiego w naprawach turbo obniża koszty eksploatacji. Legendarną trwałością może pochwalić się pięciocylindrowy silnik 2,4 Volvo - instalowany między innymi w S80, S60 i V70. W zależności od wariantu, generował 140 lub 170 KM, średnio zużywając około 9 litrów na setkę. Aby cieszyć się bezawaryjną eksploatacją, musimy pamiętać o regularnym serwisowaniu - wymianach oleju, filtrów, świec i rozrządu.