Saab 9-5

None

Obraz

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

Nowy sedan w zadebiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Saab 9-5 zapowiada początek nowej ery dla marki. Będzie to kolejna propozycja w segmencie Premium i jednocześnie ostatni projekt szwedzkiej firmy, stworzony za rządów General Motors.

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

Wygląd nawiązuje do lotniczego dziedzictwa Saaba. Przód inspirowany jest samochodem koncepcyjnym Aero X. Głęboko osadzony grill, obramowany wygiętymi lampami przypominającymi bloki lodu nadaje kształt przedniej części nowego 9-5. Całe przeszklenie ma wygląd panoramiczny, a zamaskowana przednia szyba i boczne słupki nadają kabinie Saaba wygląd kokpitu. Zmruż oczy, a proporcje szyby i dachu przypomną klasyczny model 900.

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

Dynamiczny charakter samochodu jest podkreślony przez opadającą linię dachu, kończącą się wyraźnymi tylnymi słupkami, podpierającymi lekko cofniętą tylną szybę. Ogólne proporcje nowego 9-5 rozciągają tradycyjną, trójbryłową sylwetkę sedana, nie powielając wyglądu czterodrzwiowego coupé.

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

Architekturę wnętrza przestronnej kabiny cechują proste formy. W porównaniu z poprzednikiem, miejsce na nogi i ramiona zostało powiększone z przodu i z tyłu. Kokpit to typowe dla samochodów Saaba rozwiązania. Głęboka centralna konsola opasuje kierowcę, przechodząc w główny wyświetlacz instrumentów, zwieńczony strefą wentylacji. Umieszczone głęboko główne wskaźniki obejmują przewijany prędkościomierz, który swoim wyglądem (podobnie, jak w koncepcyjnym modelu Aero X) nawiązuje do samolotowego wysokościomierza. Wskaźniki mają zielone podświetlenie.

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

Podobne, jak w myśliwcu - informacje za pomocą systemu HUD są wyświetlane na przedniej szybie. W wyposażeniu są również adaptacyjne światła (Bi-Xenon Smart Beam), zawieszenie Saab DriveSense z kontrolą tłumienia w czasie rzeczywistym oraz trójstrefowa klimatyzacja i dynamiczne wspomaganie parkowania.

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

W nowym 9-5 zastosowano znany z innych modeli Saaba napęd XWD z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu eLSD. Gamę wydajnych i względnie małych, czterocylindrowych silników z turbodoładowaniem otwiera jednostka o pojemności 1,6 litra. Istnieje możliwość wyboru spośród trzech rodzajów paliwa: benzyny, oleju napędowego i bioetanolu E85.

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

Podobnie jak w dawnych modelach Saaba, silnik uruchamiamy sięgając pomiędzy przednie siedzenia, obok dźwigni zmiany biegów. Jedyna różnica to brak stacyjki. Zastąpił ją przycisk, służący do włączania i wyłączania jednostki napędowej. W centralnej konsoli znajdziemy system nagłośnienia Harman/Kardon surround oraz 8-calowy ekran dotykowy systemu nawigacji z twardym dyskiem na mapy drogowe i 10 GB miejsca na muzykę. Duża centralna konsola zapewnia rozmieszczenie i połączenia dla wielu urządzeń przenośnych poprzez złącza USB i AUX, a także gniazdo zasilania 12V.

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

Pasażerowie siedzący z tyłu mogą słuchać własnej muzyki lub oglądać DVD. Centrum rozrywki dla tylnej kanapy, umieszczone z tyłu centralnej konsoli, obejmuje elementy sterowania audio i rozkładane ekrany, umieszczone w oparciach przednich siedzeń. Istnieje możliwość użycia słuchawek przewodowych i bezprzewodowych. Urządzenie posiada również podwójny wylot powietrza oraz niezależne sterowanie temperaturą w tylnej części, jako dodatek do dwustrefowej przedniej klimatyzacji.

/ 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

W momencie debiutu rynkowego, dostępny będzie czterocylindrowy silnik diesla z turbodoładowaniem o mocy 160 KM i pojemności 2 litrów oraz benzynowa, 2-litrowa jednostka z turbodoładowaniem o mocy 220 KM. Największy silnik 2.8 V6 turbo, oferujący moc 300 KM i moment obrotowy 400 Nm, dostępny będzie wyłącznie z systemem Saab XWD.

10 / 10Prawie jak samolot

Obraz
© Saab

Nowy 9-5 jest najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem w historii Saaba. Będzie produkowany w wersjach Linear, Victor i Aero w macierzystym zakładzie w Trollhättan, gdzie został zaprojektowany.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro